کالاي خواب هتلي چه ویژگی هایی دارد؟

کالاي خواب هتلي چه ویژگی هایی دارد؟

برای هر هتل یا مهمان پذیری آسودگی خاطر و تجربه ی دلنشین مهمانانش هنگام استراحت و خواب در اولویت قرار دارد. همچنین برای مهمانانی که یک هتل را برای اقامت چند روزه انتخاب میکنند، راحتی در آن حرف اول را میزند. فرض کنید بعد از طی کردن یک مسافت طولانی به مقصد رسیده اید و هتل موردنظر خود را از قبل رزرو کرده اید تا به استراحت و خوابی دلنشین بپردازید، اما پس از ورود به سوئیت موردنظر و رفتن به رختخواب از تشک و یا بالش خود ناراضی هستید.  

تجربه ی بدخوابی و عدم راحتی مهمانان هنگام خواب باعث میشود تا انتخاب کالای خواب استاندارد و مرغوب یکی از چالش های هتلداران باشد. در نتیجه یکی از مهمترین خدماتی که هتل ها میبایست به درستی ارائه دهند همین امر است.

هتل ها به دلیل استفاده خیلی زیاد از کالای خواب آنرا جزو ملزومات اصلی برای هتل خود تلقی میکنند چرا که بعد از هربار پذیرایی از میهمانان نیازمند شستشو و ضدعفونی کردن مداوم میباشد. به همین جهت انتخاب کالای خواب با دوام بالا و استاندارد باعث کاهش هزینه های تعویض و یا نوسازی میشود. همین عامل خود موجب شده تا انتخاب و خرید کالای خواب بادوام و در عین حال راحت، موضوعی بسیار مهم برای مدیران و مسئولین هتل ها باشد.

در ادامه به اجزای تشکیل دهنده ی کالای خواب هتلی شاره میکنیم.

کالاي خواب هتلي چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به کاربرد، هر کدام از اجزای کالای خواب هتلی متفاوت میباشد. نکته ای که مدیران و مسئولین یک هتل لوکس و چند ستاره باید قبل از هر موضوع دیگری به آن توجه داشته باشند انتخاب رنگ مناسب برای کالای خواب است، تا محیطی دلنشین را برای مهمانان هتل فراهم سازد. از آنجا که حجم شستشوی کالای خواب در هتل ها زیاد است و به یکباره اتفاق می افتد انتخاب رنگ سفید برای شستشو راحت ترین گزینه است. معمولا در هیچ هتل یا مهمان پذیری از لحاف، ملحفه و یا کاور بالش طرحدار و غیر از رنگ سفید استفاده نمیشود.

بعد از انتخاب رنگ مناسب حالا نوبت به برگزیدن جنس الیاف و متریال کالای خواب برای هتل ها میرسد. قبلا هم گفته شد که برای کاهش هزینه ها و راحتی میهمان ها، هتل ها میبایست برای متریال از بهترین و با کیفیت ترین الیاف استفاده کنند.

نکته ی بعدی ابعاد کالای خواب است که با توجه به تعداد نفرات و سایز تخت در دو حالت یکنفره و دونفره انتخاب میشود.

لیست اجزای مورد استفاده برای کالای خواب هتلی را در زیر مشاهده میکنید:

تشک هتلی

محافظ تشک هتلی  

بالش هتلی

لحاف هتلی

ست ملحفه هتلی

پارچه هتلی

هتل ها از چه نوع تشکی استفاده میکنند؟

مرسوم است که هتل های لوکس و مجلل از سه تشک استفاده میکنند:

  • تشک هیبریدی: این نوع تشک بین عموم از محبوبیت خاصی برخوردار است. چرا که تشکی ترکیبی ما بین حالت فنری و مموری فوم میباشد. برای کسانی که به پهلو میخوابند تشک هیبریدی بهترین انتخاب است زیرا باعث کاهش فشار در قسمت های زیر شانه و باسن میشود.
  • تشک فنری: رایج ترین تشک برای استفاده بین سه تشک میباشد. تشک فنری مقرون به صرفه تر از سایر تشک ها است. درحالت کلی این مدل تشک حمایت خوبی از تمام نقاط بدن هنگام خواب مینماید.
  • تشک مموری فوم: معروف ترین تشک در هتل ها تشک مموری فوم است. با کنترل چرخش هنگام خواب فشار را کاهش میدهد. تجربه استراحت روی این تشک ها باعث شده تا خوابی عمیق را تجبه کنید. به دلیل با دوام بودن برای استفاده در هتل ها گزینه ی مناسبی هستند.

یاسی هتلی کاوری 951

پارامترهای انتخاب تشک برای هتلداران

شاید اولین سوالی که برای مسئول خرید یک هتل جهت انتخاب تشک های استاندارد بوجود آید این است که یک تشک مناسب چه خصوصیات و ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • عرض تشک متناسب با تخت: معمولا عرض تخت های یک نفره 90 یا 120 سانتی متر میباشد و عرض تخت های دونفره 160 یا 180 سانتی متر است.
  • ارتفاع تشک و باکس هتلی تخت: میبایست بین 45 تا 55 سانتی متر باشد.
  • سفتی یا نرمی تشک: میزان درجه سختی تشک باید متوسط باشد یعنی نه سفت و نه نرم.

 

بیشتر بخوانید :چگونه اتاق خواب خود را شبیه یک هتل پنج ستاره کنید؟

محافظ تشک هتلی چیست؟

با توجه به استفاده مکرر از تشک در هتل ها،  برای جلوگیری از لکه و نظافت تشک یک لایه ی پارچه ای یا حوله ای روی تشک ها پهن و روی آن یک ملحفه دیگر میپوشانند. این کار در هتل ها بسیار مرسوم میباشد.

نام دیگر محافظ تشک هتلی پد محافظ تشک نیز میباشد و دارای دو نوع حوله ای و ضد آب است.

 جنس پد تشک هتلی ضد آب، از الیاف گردبافت است و سمت زیری آن با یک لایه لمینت پوشانده شده که همین عاملی است برای جلوگیری از نفوذ آب به تشک.

4 گوشه ی محافظ تشک را معمولا کشدوزی میکنند تا همانند ملحفه روی تخت نصب شود.

یکی از سوال هایی که همواره در ذهن می آید این است که لزوم استفاده هتل ها از محافظ های تشک چیست؟

دلایل زیادی برای استفاده از محافظ تشک هتلی وجود دارد. استفاده از پد محافظ تشک در هتل هاعلاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه های جانبی مثل هزینه های مربوط به تعویض و یا تعمیر تشک میشود، به بالا بردن احساس رضایت مهمانان از سطح کیفیت نظافت و بهداشت هتل نیز کمک زیادی میکند چرا که برای مهمان های هتل مهم ترین دلیل برای انتخاب یک هتل میزان تمیزی و بهداشت آن میباشد خصوصا در مورد کالای خواب در یک هتل.

برای مهمانان مهم است که بهداشت شخصی آنها هنگام خوابیدن بر روی سرویس رختخوابی که دیگران نیز از آن استفاده کرده اند به خطر نمی‌افتد.

در اینجا برخی از دلایل مهم استفاده از محافظ تشک هتلی آورده شده است:

  • از عفونت ها جلوگیری می کند

استفاده از محافظ تشک هتلی به جلوگیری از گسترش عفونت در اتاق هتل کمک می کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شخص دیگری قبل از ورود شما روی همان سرویس و کالای خواب هتلی، خوابیده باشد. همچنین اگر فردی در حالی که روی آن سرویس ملحفه یا روتختی هتل دراز کشیده است، سرفه یا عطسه کرده باشد، می تواند میکروب ها را روی آنها پخش کند. محافظ تشک هتلی این میکروب ها را از بدن شما دور نگه می دارد.

  • از انتقال میکروب و باکتری جلوگیری میکند

یک محافظ تشک هتلی در هنگام خواب شبانه در اتاق هتل، از انتقال میکروب ها و باکتری های پوستی دیگران به پوست شما جلوگیری میکند. همچنین می تواند به از بین بردن هر گونه آلرژی که ممکن است باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد در تماس با انواع خاصی از مواد مورد استفاده در تشکیل تشک و پوشش های آن و همچنین هر قسمت دیگر از سرویس رختخوابی که ممکن است وجود داشته باشد کمک کند.

  • تشک هتلی را تمیز و خشک نگه میدارد

تشک‌های هتل به دلیل استفاده روزانه توسط بسیاری از افراد می‌توانند بسیار گرم شوند. این می تواند منجر به جذب عرق و بوی بدن در پارچه و رویه ی تشک ها شود و باعث ایجاد لکه بر روی آنها گردد. زمانی که تشک دارای پد محافظ تشک هتلی باشد از ایجاد لکه و مرطوب شدن تشک جلوگیری مینماید.

کالای خواب هتلی

بالش هتلی چه ویژگی هایی دارد؟

شاید برای بعضی از افراد که خیلی اهل مسافرت یا استفاده از هتل نیستند و کم و بیش از دیگران تعریف های کالای خواب هتل ها را شنیده اند این سوال مطرح شود که از کجا میتوانند به خرید بالش های هتلی جهت استفاده برای خانه خود بپردازند یا اینکه این بالش ها چه ویژگی دارند؟ و قیمت بالش هتلی چقدر است؟

میتوان گفت بالش اصلی ترین تکه از کالای خواب هتلی است چرا که روی میزان رضایت مهمانان هتل تاثیر بسیار زیادی دارد. شاید باور نداشته باشید اما عده ای وجود دارند که به دلیل حساس بودن روی شرایط خواب خود هنگام سفر بالش شخصی خود همراه دارند. به همین دلیل هتل ها معمولا بالش هایی با سایز و ابعاد گوناگون در هر اتاق برای راحتی مسافران خود قرار میدهند.

کیفیت و قیمت دو رکن اصلی جهت انتخاب بالشی استاندارد و مناسب برای هتل ها میباشد. بالش های هتلی از این جهت که شکل و جنس خاصی دارند با دیگر بالش ها متفاوت هستند.

در اینجا چند ویژگی مهم برای یک بالش هتلی وجود دارد:

باید ضد حساسیت وآلرژی باشد: یک بالش با کیفیت از مواد طبیعی مانند پنبه یا پر یا مواد مصنوعی مانند پلی استر ساخته شده است. بالش‌های با مواد مصنوعی نسبت به بالش‌های ساخته شده از الیاف طبیعی، کمتر حساسیت زا هستند.

باید روکش قابل جابجایی داشته باشد: هتلداران نمی خواهند مهمانان شان شب ها روی بالش های کثیف بخوابند! به همین جهت برای بالشهای خود میبایست از یک کاور با کیفیت برای جلوگیری از انتقال باکتری و میکروب استفاده کنند. روبالشی های هتل اغلب از ترکیب پنبه، پلی استر و ویسکوز ساخته می شوند که حس نرم بودن دارد.

نرمی / استحکام: از آنجا که هتل ها پذیرای افراد با خصوصیات و ویژگی های متفاوت هستند میبایست ترکیبی از بالش های نرم یا سفت و یا مکمل(هیبریدی) را در اتاق میهمانان تعبیه کنند.

وزن / سایز / ابعاد: سایز استاندارد بالش معمولا 50*70 سانتی متر میباشد. بالش های هتلی معمولا دارای وزن بیشتری نسبت به بالش های معمولی هستند و این به دلیل کیفیت مواد مورد استفاده درون بالش هاست. ارتفاع یک بالش استاندارد بین 20 الی 30 سانتی متر میباشد.

شما میتوانید جهت استعلام قیمت بالش های هتلی و خرید بالش های هتلی از وبسایت چیداری دیدن نمایید و تجربه استفاده از بالش های با کیفیت هتلی را در منزل خود داشته باشید.

لحاف لایت هتلی چیست؟

لحاف های مرسوم مورد استفاده در هتل ها بدون داشتن طرح و یا رنگ است. آنها از روکشی با جنس الیاف تترون یا میکرو و یا پارچه هتلی با رنگ سفید تولید میشوند و مورد استفاده قرار میگیرند که به آن لحاف لایت میگویند و میتوان از آن به عنوان روتختی یا پتو استفاده کرد.

لحاف های لایت هتل برای هر چهار فصل سال مورد استفاده قرار میگیرند. افرادی که ترجیح می دهند زیر پوشش های سبک بخوابند و در هوای سرد گرمای بیشتری می خواهند خوب است. آنها همچنین برای فصول تابستان عالی هستند زیرا می توانند شما را در شب خنک نگه دارند و اجازه می دهند هوا از طریق منافذ آنها گردش کند.

مزایای لحاف لایت هتلی:

1) کشش بالا: پارچه می تواند آزادانه بدون آسیب به شکل یا رنگ محصول کشیده شود.

2) نرمی زیاد: پارچه پس از شستن احساس لمس و راحتی خوبی دارد.

3) قابلیت تنفس: پارچه می تواند آزادانه با نفوذپذیری هوا و همچنین جذب رطوبت کمتر از 3% تنفس کند.

4) طول عمر طولانی: پارچه به دلیل استحکام و استقامت بالا در برابر ساییدگی، سایش و غیره دارای کیفیت عالی و عملکرد بادوام در شرایط سخت است.

چرا از پتو بجای لحاف در هتل ها استفاده نمیشود؟

دلیل عدم استفاده از پتو به جای لحاف در هتل ها این است که یک، الیاف لحاف لایت ضد حساسیت میباشد اما پتو در مواردی برای افراد با شرایط خاص حساسیت زاست. دوم اینکه لحاف از پتو سبک تر و حمل آن بخصوص هنگام و بعد شستشو راحت تر میباشد. سوم، لحاف را میتوان راحت تر کاور کرد که این باعث نظافت بیشتر و تمیز بودن نسبت به پتو میشود. چهار، ترکیب و انتخاب رنگ برای دکوراسیون و روحیه بسیار تاثیرگذار است لذا سفید بودن لحاف لایت هتلی برای انتخاب استاندارد تر است و ارجحیت دارد.

کافیست برای خرید لحاف لایت هتلی، معیارهای گفته شده را در نظر بگیرید تا به انتخابی درست برسید.

قیمت لحاف لایت هتلی

قیمت یک لحاف لایت بر اساس نوع و مقدار مواد پرکننده‌ی آن، جنس پارچه استفاده شده برای رویه‌ی آن، بسته‌بندی و همچنین برند تولید‌کننده‌ی آن متفاوت است و هنگام خرید لحاف لایت برای هتل یا آپارتمان خود میباست به آن ها دقت کنید.

چیداری به عنوان یک تولیدکننده‌، توانایی تولید لحاف لایت دلخواه شما را با هر متریال و هزینه ای که بخواهید دارد و تضمین قیمتی دسته اول را برای شما مینماید.

چگونه اندازه و ابعاد استاندارد لحاف لایت هتلی را بدانیم؟

برای یک دید کلی تر از ابعاد و سایز لحاف لایت مورد استفاده در هتل ها باید بدانید که ابتدا آنرا به دو دسته یک نفره و دونفره تقسیم میکنند.

ابعاد استاندارد برای تخت یک نفره هتلی 160*220 سانتی متر است که با توجه به عرض تخت 90 و یا 120 میتوان استفاده نمود. برای تخت دو نفره نیز سایز 200*220 و 240*220 سانتیمتر بسته به نوع تخت انتخابی عرضه میشوند. همچنین اگر این سوال در ذهن تان ایجاد شده که برای تخت سایز کوچکتر و یا خیلی بزرگ مثل کینگ چه کنم؟ میتوانید برای تخت سایز 140*200 و 160*200 از لحاف لایت با ابعاد 200*220 استفاده کنید و برای تخت کینگ لحاف لایت با ابعاد 240*220 گزینه مناسب تری میباشد.

  • یک نفره 160*220 سانتیمتر

  • دونفره کویین 200*220 سانتیمتر

  • دو نفره کینگ 240*220 سانتیمتر

 سرویس ملحفه هتلی چه ویژگی هایی دارد؟

قطعا برای انتخاب سرویس ملحفه هتلی مهمترین معیاری که مسئول خرید هتل باید به آن توجه کند جنس الیاف پارچه‌ی ملحفه است. اگر جنسی مرغوب انتخاب نشود، عاملی است برای عدم آرامش در خواب و به طبع آن احساس نارضایتی مهمانان هتل.

در ادامه برای داشتن یک انتخاب استاندارد و خوب چیداری پارامترهایی را به شما توصیه میکند تا از آن استفاده کنید:

نحوه تشخیص جنس الیاف ملحفه

برای اینکه بخواهید جنس پارچه را تشخیص دهید باید ببینید از چه الیافی بافته شده. در نتیجه کیفیت نخ استفاده شده، میزان تراکم بافت پارچه، یک دست بودن بافت پارچه، کیفیت چاپ، کیفیت رنگ و همه اینها کنار هم برای داشتن یک پارچه باکیفیت تاثیرگذار است.

  • کدام نوع ملحفه در هتل ها پرمصرف تر هستند؟

ملحفه های ساده یعنی بدون طرح و رنگ از پرتقاضاترین نوع ملحفه ها در هتل میباشند. معمولا رنگ مورد استفاده برای سرویس ملحفه در هتل ها سفید میباشد. پارچه های ملحفه ای ساده به انواع تترون، ترگال، کجراه و همچنین ملحفه یکبار مصرف از نوع پارچه اسپانباند هستند. اما یکی از پارچه های معروف به پارچه هتلی در بازار موجود است که دارای طرح راه راه محو و از جنس کتان پنبه میباشد که طرفداران زیادی برای استفاده در هتل های لوکس و مجلل دارد. پس از آن پارچه تترون سفید ملحفه ای بیشترین آمار فروش و مصرف را در بین هتل ها دارد.

شما میتوانید با ورود به سایت chidary.com در بخش سرویس ملحفه، انواع پارچه های تترون و هتلی را انتخاب و خریداری نمایید. تولیدی کالای خواب چیداری

چیداری
ارسال دیدگاه