چگونه اتاق خواب خود را شبیه یک هتل پنج ستاره کنید؟

کالای خواب چیداری

اتاق خواب مانند پناهگاهی است که پس از یک روز طولانی در آن استراحت می کنیم، مکانی که در آن رویا می بینیم، و اگر خوش شانس باشیم، مکانی که در آن زمان با کیفیتی را با دیگری سپری می کنیم.

اکثر ما یک سوم زندگی خود را صرف خوابیدن در اتاق خواب خود می کنیم، و هیچ راهی برای بهبود کیفیت خوابمان بهتر از طراحی اتاق خوابی که بتوانیم در پایان روز را استراحت کنیم، وجود ندارد.

هیچ چیز جذاب تر از طراحی اتاق خواب 5 ستاره هتلی نیست که همیشه احساس لوکسی داشته باشد. از تخت‌هایی که شبیه ابرهای کرکی هستند تا ملحفه‌هایی که باعث می‌شوند احساس راحتی بیشتری بکنیم.

اگر به دنبال دکوراسیون اتاق خواب هستید، در اینجا چند ایده برای طراحی داخلی اتاق خواب آورده شده است تا فضای شخصی شما شبیه به یک مجله مسافرتی لوکس باشد!

 

با ملحفه ها  شروع کنید

یکی از ویژگی‌های مشترک همه هتل‌های لوکس این است که در ملحفه‌ ها کوتاهی نمی‌کنند. مرکز اتاق خواب شما تخت شما است و ملحفه ها جزء جدایی ناپذیر آن هستند.

یک ماده سازگار با محیط زیست، تولید شده پایدار با تعداد نخ های بالا ،سریع ترین راه برای رسیدن به یک اتاق خواب خیره کننده انتخاب کنید. اما مراقب روتختی هایی باشید که ادعا می‌کنند نخ‌های بالایی دارند!

به طور سنتی، شمارش نخ برای تعیین کیفیت پارچه استفاده می شد.

تعداد نخ ها تعداد رشته هایی است که در یک اینچ مربع به هم بافته می شوند. به عنوان مثال، 200 نخ (طول) بافته شده به 200 نخ (عرض) تعداد نخ 400 را به همراه خواهد داشت.

با این حال! “لایه” الیافی است که می توان آن را در یک نخ ترکیب کرد. به عنوان مثال، 2 لایه به این معنی است که یک نخ از 2 نخ کوچکتر تشکیل شده است که به هم بافته شده اند. از این رو، یک ورق 2 لایه و 200 رشته تعداد در واقع فقط 100 رشته است.

تنها زمانی که تعداد نخ ها اهمیت دارد روی پارچه های تک لایه است.

 

فقط از نور گرم استفاده کنید

اکثر طراحی های مدرن اتاق خواب از نورها برای به تصویر کشیدن حالات مختلف استفاده هوشمندانه می کنند.

 

چراغ‌های اصلی خود را با دقت انتخاب کنید و برای کنترل حداکثری روی حالتی که می‌خواهید به دست آورید، دیمرها را روی همه چیز نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که چندین سوئیچ برای چراغ‌هایی که در ورودی و هر دو طرف تخت به شما کنترل می‌کنند در دسترس داشته باشید.

تقریباً تمام اتاق های هتل دارای لامپ هایی هستند که نور ملایم و گرمی را روی میزهای کنار تخت ارائه می کنند. این به ایجاد حس گرم و دنج کمک می کند و از استفاده مداوم از نورپردازی بالای سر قوی تر و کاربردی تر جلوگیری می کند.

چراغ های آویز آویزان بالای میزهای کنار تخت می توانند حس مدرن تری نسبت به لامپ های ایستاده سنتی ایجاد کنند.

لامپ های روی زمین که مناطق مطالعه را روشن می کنند می توانند چراغ های LED قوی تری را برای میزها تکمیل کنند.

نورپردازی در تاقچه ها یا دیوارهای اتاق تعبیه شده است که مستقیماً سقف را روشن می کند. می توان آن را زیر تخت، کمد یا میز کناری نصب کرد تا حس رمانتیک تری به اتاق بدهد.

اتاق خواب و حمام را سخاوتمندانه با چراغ‌های کاری قابل تنظیم که اجازه می‌دهد هنگام کار بر روی یک کار خاص مانند مطالعه، آرایش کردن یا کار کردن، نور بیشتری داشته باشید.

 

 رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید

هزاران رنگ رنگ موجود است، اما تنها هفت رنگ اصلی – قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش وجود دارد. بنابراین با حذف آنچه که نمی خواهید و کار بر روی طرح رنگی که می خواهید شروع کنید.

حدود چهار رنگ را از نوارهای نمونه انتخاب کنید و یکی را برای دیوار خود انتخاب کنید و بقیه را برای استفاده در مبلمان و لوازم جانبی رزرو کنید.

پس از انتخاب رنگ ها، پرداخت را نیز در نظر بگیرید. رنگ‌های مدرن مقاومت در برابر لکه و سایر پرداخت‌های متفاوت را افزایش داده‌اند، در حالی که پوشش‌های پوسته تخم مرغ برای دیوارها مناسب‌تر هستند. روکش های براق را می توان بر روی دیوارها یا پانل های درب برای برجسته کردن هر گونه منحنی یا لبه استفاده کرد.

 

 از لوازم الکترونیک استفاده کنید

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک تلویزیون در اتاق خود داشته باشید و اگر می خواهید، مجموعه ای را انتخاب کنید که حداکثر اندازه برای تماشای بهینه از روی تخت، کاناپه یا هر جایی که می خواهید تماشا کنید.

چند بلندگوی بی سیم با کیفیت بالا نصب کنید که بتوانید با تلفن یا لپ تاپ خود همگام سازی کنید. بلندگوهای متناسب با اندازه اتاق خود را انتخاب کنید. خرید بیش از حد قوی به کیفیت صدای ناهنجار منجر می شود، در حالی که صدای خیلی کوچک ضعیف و توخالی به نظر می رسد.

 

استفاده ازفضای کمد

ابتدا، با سازماندهی کمد و تمیز کردن کمد خود شروع کنید، که به شما ایده بهتری از فضای مورد نیازتان می دهد.

فقط از چوب لباسی درجه یک یا با روکش مخملی استفاده کنید و از چوب لباسی های پلاستیکی یا سیمی ارزان خودداری کنید. آنها بسیار بهتر به نظر می رسند و زیر وزن وسایل سنگین تر مانند کت و کت نمی شکنند.

از سبدهای عمومی برای نگهداری وسایل متفرقه مانند لوازم ورزشی و کیف پول استفاده کنید.

یک آینه تمام قد نزدیک کمد یا روی در نصب کنید. چراغی در کمد که با باز شدن درب به طور خودکار روشن می‌شود، یک کار نهایی خوب است.

 

پنجره ای به حمام داشته باشید

یک پنجره بزرگ که اتاق را از حمام جدا می کند، یکی از ویژگی های رایج در اکثر اتاق های هتل است.

با نور و رنگ های مختلف پرده ها بازی کنید تا جلوه دلخواه را بگیرید.

سعی کنید تا حد امکان نور طبیعی را وارد حمام کنید و در صورت امکان حتی یک فضای بیرونی داشته باشید.

از نقاشی ها، نقاشی های دیواری یا تخته سر استفاده کنید

درست بالای تخت معمولا بهترین املاک در اتاق است و اولین چیزی که بعد از تخت توجه را به خود جلب می کند.

نقاشی دیواری که برای اتاق خواب انتخاب می کنید می تواند فوراً ظاهر را تغییر دهد. بافت های سنگین می توانند ظرافت اتاق را افزایش دهند، در حالی که نقاشی ها می توانند رنگ و شخصیت بیافزایند.

 

استفاده لوازم جانبی

درست مانند جواهرات، اکسسوری ها نیز می توانند عناصری از شخصیت ما را به فضای زندگی ما تزریق کنند.

گل‌ها، گیاهان گلدانی، سبدها، پرتاب‌ها، فرش‌های کف، و چراغ‌های مختلف را آزمایش کنید تا آن را تغییر دهید و کمی از “شما” را به اتاق خود تزریق کنید.

 

نتیجه

برای بسیاری، اتاق خواب مهم ترین فضا در خانه است. امیدواریم این چند نکته به شما در بهینه سازی این فضای حیاتی کمک کرده باشد. با چیداری یه خواب خوب داری…!

 

چیداری
ارسال دیدگاه