نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

 قیمت خرید ست ملحفه کشدار یک نفره و دو نفره / سرویس ملحفه ساتن / ملحفه ترک / پارچه ملافه / ملحفه روتختی /  ملحفه روانداز / ملحفه هتلی / ملحفه کتانی  با قیمت مناسب در چیداری

 

نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

نکات مهم هنگام خرید ملحفه چیست؟

شما یک سوم از روزتان را بین ملحفه‌ها می‌گذرانید، پس چرا تختتان را با ست ملحفه‌هایی مرتب نمیکنید که حس خوبی برای دراز کشیدن روی آن‌ها دارید ؟

باید مطمئن شوید به خرید ملحفه هایی میروید که کیفیت دارند و ماندگار هستند.

در ادامه چیداری به 5 نکته اشاره میکند که باید هنگام خرید ملحفه به آن توجه شود :

1- ابتدا اطلاعات پارچه ملحفه را درنظر بگیرید

پنبه 100٪  همیشه یک محصول عالی است زیرا نرم و باکیفیت است.

اگر به‌دنبال پنبه‌های ممتاز(مثل پارچه نخ پنبه) هستید، نقطه ضعف این است که این نوع پارچه ها ممکن است گران تر باشند. شما همچنین می توانید ترکیب پنبه / پلی استر(پارچه های هتلی) را انتخاب کنید چرا که پلی استر آن را ارزان تر، بادوام تر و کمتر مستعد چروک شدن می کند.

2- قیمت مناسب ملحفه همه چیز نیست.

تکنیک‌های تولید می‌توانند به برندها اجازه دهند تا با کاهش کیفیت، قیمت خرید ملحفه را پایین نگهدارند.

اگر بدنبال بهترین قیمت برای خرید ملحفه ی منزل یا ملحفه ی هتل خود میباشید می بایست کیفیت و دوام را فراموش نکنید.

 

اندازه کامل روتختی

3- تفاوت بین بافت ها را بدانید.

گزینه های اصلی شما پرکال یا ساتن هستند. پرکال یک بافت پایه و شبکه مانند است که سبک و ترد به نظر می رسد. ساتن در بافت ساتن و ابریشمی صاف به نظر می رسد. این یک موضوع ترجیح شخصی است، اگرچه در نظرسنجی های ما، مصرف‌کنندگان تمایل دارند ساتن را ترجیح دهند.

4- سایز را در نظربگیرید

اندازه های استاندارد، عمق تشک را در نظر نمی گیرند. بنابراین اگر قد شما بلند است یا از رویه تشک استفاده می کنید، قبل از خرید حتما اندازه بگیرید. همچنین باید مقداری انقباض(جمع شدگی) بعد از شستشو را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، ملحفه ها یک سایز استاندارد دارند و در تست های تناسب چیداری عملکرد خوبی داشته اند.

5- همیشه سیاست بازگشت محصول را بررسی کنید.

دانستن اینکه آیا جنس و دوخت ملحفه باب میل شما هست یا نه تا زمانی که آنها را امتحان نکنید، آسان نیست. برخی از برندها، به خصوص آنهایی که فروش فقط اینترنتی دارند، به هر دلیلی تا یک هفته پس از خرید به شما امکان بازگشت کالا را می دهند.

چیداری این امکان را به شما میدهد در صورت عدم رضایت از ملحفه حتی پس از یک هفته آنرا مرجوع نمایید.

 

نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

 بهترین نوع پارچه برای ملحفه چیست؟

زمانی که صحبت از خرید ملحفه برای تخت میشود معمولا در ذهن افراد سوالاتی مانند :

  • بهترین پارچه برای ملحفه ؟
  • بهترین مارک پارچه ملحفه ؟
  • بهترین نوع ملحفه ؟
  • بهترین ملحفه هتلی ؟
  • بهترین ملحفه روتختی ؟
  • بهترین ملحفه ایرانی ؟

و از این قبیل سوالات می آید.

این روزها می‌توانید ملحفه‌های شگفت‌انگیزی را پیدا کنید که از انواع مواد ساخته شده‌اند مانند نخ پلی استر، ابریشم مصنوعی، کتان ، ابریشم ، پنبه 100% خالص سنتی و مخلوطی از این مواد باهم . اما نخ پلی استر به لحاظ دوام و مقرون به صرفه بودن همچنان محبوب ترین پارچه ی ملحفه روتختی بازار است.

اما با توجه به گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، سخت است که بدانید کدام مجموعه ارزش خرید دارد. اینجاست که چیداری وارد می شود

ما آنها را با  توجه به عواملی مانند استحکام پارچه، مقاومت در برابر پر شدن، مقاومت در برابر چروک و انقباض ناشی از شستشو ارزیابی می‌کنیم.

پنبه بهترین نوع پارچه برای ملحفه‌ها است چرا که نرم و بادوام است و به خوبی تنفس می کند. اما بهبود در فرآیند تولید و تکنیک های آن به این معنی است که پارچه های دیگری مانند پلی استر می توانند جایگزین مناسبی برای پنبه باشند. 

تعداد نخ ها در یک ملحفه به تعداد نخ های افقی و عمودی در هر متر مربع اشاره دارد. به طور کلی، هرچه تعداد نخ ها بیشتر باشد، ملحفه نرم تر است و احتمال اینکه به مرور زمان به خوبی نرم شود بیشتر می شود.  تعداد نخ استفاده شده درپارچه ی ملحفه های استاندارد بین 200 تا 800 متغیر است، اگرچه گاهی اوقات اعداد بالای 1000 را می بینید.  تعداد نخ های نجومی لزوماً به معنی بهتر بودن ملحفه نیست، حتی ترفندهایی برای باد کردن تعداد نخ ها وجود دارد (مانند استفاده از نخ های متعدد به هم تابیده شده) که در واقع جنس پارچه را بهبود نمی بخشد و حتی ممکن است کیفیت آن را کاهش دهد.

فکر نکنید که تعداد نخ کم به معنای ملحفه های با کیفیت پایین است. تحقیقات می‌گویند: ملحفه های پنبه‌ای با تعداد نخ 200 عددی وجود دارد که بسیار باکیفیت ساخته شده‌اند و در واقع احساس میکنید که تعداد نخ‌های بیشتری دارند. این روزها از مواد شیمیایی کمتر استفاده می‌شود که جنس و عملکرد خوبی به شما می‌دهد. ملحفه ایده آل یک ملحفه در محدوده 300 تا 400 نخ است.

علاوه بر رنگ و طرح پارچه ملحفه معمولاً بافت پارچه و فرآیندهای تولیدی که استفاده می شود، عامل مهمی در تصمیم گیری شما برای خرید یک ملحفه خواهد بود چرا که بافت پارچه عاملی مهم و ضروری برای یک خواب راحت در طول شبانه روز خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :  راهنمای بهترین زمان برای تعویض روتختی‌ها و ملحفه‌ها

نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

چند نوع بافت برای پارچه ملحفه وجود دارد ؟

پارچه پنبه

باکیفیت ترین و نرم ترین ملحفه ها از پنبه با الیاف بسیار بلند استفاده می شود که می توانند به نخ های ظریف و قوی تبدیل شوند. این پارچه‌ با تعداد نخ‌های بالا تولید شده است که می‌تواند بسیار راحت باشد.

 پارچه میکرو

ملحفه های ساخته شده از پارچه میکرو – پارچه ای که از الیاف بسیار ظریف پلی استر تشکیل شده است – مقرون به صرفه و نرم هستند و نسبت به پارچه های پلی استر سنتی در برابر پوده شدن بیشتر مقاومت می کنند.

پارچه ساتن

ساتن پارچه‌ای پنبه‌ای است که با بافت ساتن ساخته می‌شود، بافتی که حس بسیار نرم و براقی ایجاد می‌کند اما می‌تواند تا حدودی دوام کمتری نسبت به بافت تنگ‌ تر داشته باشد.

 پارچه پرکاله 

 پارچه ی ساده و بادوامی است که معمولاً برای ملحفه استفاده می شود. حداقل تعداد نخ استفاده شده در این نوع باف 180 است.

بهترین روش برای دوخت ملحفه کشدار چیست ؟

 تا کردن یک ملحفه روتختی ممکن است به طرز باورنکردنی سخت باشد، اما دوخت آن آسان است.هنگامی که ملحفه‌های خود را می‌دوزید، می‌توانید ملحفه‌های مسطح یا روتختی را به دلخواه در اندازه‌های مختلف تغییر دهید یا پارچه بخرید تا ملافه‌ها را مطابق با دکوراسیون خود سفارشی کنید.

و از آنجایی که تشک ها عمق های مختلفی دارند، شخصی دوزی ملحفه به شما این امکان را میدهد که متناسب با نیاز خود ملحفه دلخواه تان را بدوزید. این فرآیند به سادگی دوختن چند گوشه جعبه ای و سپس افزودن کش برای نگه داشتن ملحفه ها در جای خود است.

آنچه شما برای دوخت یک ملحفه نیاز دارید :

تجهیزات / ابزار …

  • متر پارچه ای
  • کاتر چرخشی، خط کش و قیچی
  • سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد
  • چرخ خیاطی
  • سوزن چرخ خیاطی توپی

مواد اولیه …

  • 6 تا 9 متر پارچه به پهنای 1.20 متر
  • 2 متر کش (اگر فقط برای چهار گوش استفاده میکنید)
  • نخ

دستورالعمل ها …

تشک را اندازه بگیرید

برای بهترین تناسب ممکن، تشک خود را قبل از شروع اندازه گیری کنید. معمولا اندازه تشک های فنری ممکن است دارای دستورالعمل های استاندارد باشد، اما در مورد عمق تشک ها تفاوت وجود دارد و باید دقیق اندازه بگیرید. حتما سایز ملحفه را هنگام دوخت عمیق تر از تشک بگیرید تا هنگام نصب روی تشک عمق های مختلف تشک را در خود جای دهند چرا که اگر قصد استفاده از آن را برای تشک های مختلف دارید، کارایی داشته باشد.

حتما عرض، طول و عمق تشک را اندازه بگیرید.عمق را در دو ضرب کنید، عرض را اضافه کنید و سپس 6 متر اضافه کنید که اجازه می دهد تا 70 سانتی متر زیر تشک در هر طرف قرار گیرد.

سپس عمق را در دو ضرب کنید، طول را اضافه کنید و در نهایت 150 سانتی متر اضافه کنید تا زیر سر و پای تشک قرار گیرد.

 

گوشه ها را برش دهید

پارچه را به اندازه هایی که برای ملحفه خود نیاز دارید برش دهید. برای برش دقیق از قیچی، خط کش و تشک استفاده کنید. اگر از پارچه استاندارد با عرض 2 متر استفاده می کنید، قطعات را به طول مورد نیاز برش دهید، سپس در طول طول به هم بدوزید. ممکن است بخواهید برای جلوگیری از درز مرکزی، تکه هایی را به هر طرف یک تکه مرکزی اضافه کنید. مطمئن شوید که اندازه ها را درست گرفته اید، درزها را ببندید تا با شستن مکرر ساییده نشوند و باز نشوند.

 

گوشه های ملحفه را بدوزید

در حالی که سمت راست کنار هم قرار گرفته اند، دو لبه را در گوشه ها به هم سنجاق کرده و بدوزید. این گوشه جعبه ای نامیده می شود.

درز را با کوک زیگ زاگ به پایان برسانید. به طور متناوب، می توانید یک درز فرانسوی را برای یک پایان زیبا بدوزید.

 

لبه های پارچه را تا کنید و درز بگیرید

با تا کردن حدود 1 سانتی متر از کناره های پارچه لبه‌های ملحفه را سجاف کنید.اگر قصد دارید فقط گوشه های آن را کش اضافه کنید، سجاف را دور تا دور ورق بدوزید. با این حال، اگر می خواهید کش را در اطراف کل ورق اضافه کنید، لازم نیست سجاف را از قبل بدوزید.

 

کش را به ملحفه بدوزید

اگر یک سوزن توپی یا کششی را در چرخ خیاطی خود دارید وارد کنید. این کمک می کند تا هنگام دوخت از طریق کش از رد شدن بخیه ها جلوگیری شود.

از یک کوک زیگ زاگ برای چسباندن کش به لبه ملحفه استفاده کنید و دقت کنید که روی چین داخلی سجاف همپوشانی داشته باشد. حتما در ابتدا کوک بزنید، سپس کش را در حین دوخت بکشید.

کل ملحفه را دور بزنید(اگر میخواهید دور تا دور ملحفه را کشدوزی کنید) هنگامی که به نقطه شروع رسیدید، کش را روی هم قرار دهید و دوباره بخیه بزنید.

اگر ترجیح می دهید فقط در گوشه های ملحفه کش داشته باشید، 4 تکه کش 25 سانتی متر را ببرید. هر تکه کش را در پایین هر گوشه جعبه ای در سمت مخالف ملحفه قرار دهید. هر انتهای کش را تا جایی که در امتداد لبه ملحفه است بکشید. از کوک زیگ زاگ برای چسباندن کش به گوشه های ملحفه استفاده کنید و کش را کشیده نگه دارید تا کناره ها کشیده شود. این کار را در هر چهار گوشه تکرار کنید.

نکته: کشیدن کش می تواند به سوزن و نخ فشار وارد کند. اگر متوجه شدید که سوزن در حال شکستن است، مطمئن شوید که یک سوزن به اندازه کافی بزرگ و بدون هیچ خار دارید و از نخ با کیفیت خوب استفاده می کنید.

ملحفه خود را نصب کنید

وقتی کش به لبه ملحفه دوخته شد باید مانند آنچه در تصویر زیر میبینید جمع شود. وجود کش در اطراف ملحفه کمک می کند تا ملحفه به خوبی روی تشک خوشخواب تان قرار گیرد.

 

روش صحیح شستن ملحفه

 شستن، خشک کردن و نگهداری صحیح ملحفه ها به حفظ پارچه در طول زمان کمک می کند. از این نکات برای یادگیری نحوه صحیح شستن ملحفه استفاده کنید :

خوابیدن روی تختی که با ملحفه‌های تمیز و با بوی تازه پوشیده شده است، احساس بسیار خوبی است. اگرچه شستن ملحفه ها ممکن است یک کار ساده به نظر برسد، اما عدم چروک شدن و لطافت پارچه نیاز به کمی دقت دارد. با رعایت چند نکته ضروری، می توانید طول عمر ملحفه های خود را افزایش دهید و با هر شستشو، ملحفه ای همانند روز اول داشته باشید.

ابتدا، مهم است که بدانید ملحفه های شما از چه نوع بافت پارچه ای ساخته شده اند.  برای شناسایی محتوای پارچه ملحفه ی خود به به قسمت بروشور بسته بندی نگاه کنید. محتمل ترین مواد پنبه، پلی استر یا مخلوط پنبه-پلی استر هستند، اگرچه ملحفه های کتان یا ابریشم نیز در بازار موجود هستند.

 توصیه های مراقبتی سازنده را برای هرگونه دستورالعمل خاص بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که معمولاً مخلوط‌های پنبه-پلی استر نسبت به ورق‌های تمام پنبه‌ای چروک‌تر از خشک‌کن بیرون می‌آیند و ملحفه‌های کتان و ابریشم احتمالاً به مراقبت ویژه نیاز دارند. از راهنمای ما در زیر استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه ملحفه ها را به درستی بشویید تا ملافه های خود را برای سال های آینده نرم و ابریشمی نگه دارید.

بهترین راه برای شستن ملحفه ها این است که آنها را جدا از حوله یا لباس های دیگر بشویید. این به ملحفه ها فضای بیشتری برای گردش در آب می دهد، به این معنی که تمیزتر می شوند. شستن ملحفه ها به تنهایی از آسیب های ناشی از زیپ و سایر بست ها نیز جلوگیری می کند و میزان فرسودگی را که می تواند در طول زمان اتفاق بیفتد کاهش می دهد. 

  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای یک همزن مرکزی است، قبل از انداختن آن در وان، هر ملحفه را به صورت یک توپ درآورید. این استراتژی آسیبی را که می تواند در اثر تماس ملحفه ها با همزن ایجاد کند، کاهش می دهد.
  • همیشه قبل از شستن ملحفه ها، لکه زدایی انجام دهید.
  • از استفاده ی سفید کننده روی ملحفه های تخت خودداری کنید زیرا می تواند به پارچه آسیب برساند. 
  • اگر می خواهید ملحفه های سفید را دو برابر روشن و شفاف کنید، به جای سفید کننده، یک چهارم فنجان آب لیمو را به آب شستشو اضافه کنید. 
  • از مواد شوینده ملایم برای ملحفه های پنبه ای و پنبه-پلی استر استفاده کنید. 
  • پارچه های خاص مانند کتان و ابریشم ممکن است به مواد شوینده مخصوص نیاز داشته باشند، بنابراین قبل از شستشو برچسب مراقبت را بررسی کنید.
  • ملحفه ها را در یک چرخه ملایم با آب خنک یا ولرم بشویید. مگر اینکه به دلیل آلرژی یا بعد از بیماری ملحفه ها را ضدعفونی کنید.
  • شستن ملحفه ها در آب داغ معمولا ضروری نیست.
  • برای کاهش چین و چروک، به محض پایان چرخه، ملحفه ها را بردارید. تکان دادن ورق ها قبل از قرار دادن آنها در خشک کن نیز می تواند چین و چروک را کاهش دهد. برای خشک کردن با ماشین، از تنظیم حرارت کم استفاده کنید تا آسیب ناشی از دماهای بالا به حداقل برسد. پس از اتمام چرخه، ملحفه ها را در اسرع وقت از خشک کن جدا کرده و تا کنید و چین و چروک ها را با دستان خود صاف کنید.

نکات مهم خرید یک ملحفه خوب چیست ؟

 بهترین زمان برای شستن ملحفه کدام است ؟

ملحفه های خود را هر هفته بشویید (بیشتر برای آب و هوای مرطوب) تا عمر ملحفه های تخت خود را افزایش دهید. در طول زمانی که روی تخت می گذرانید، خاک، گرد و غبار، سلول های پوست، روغن ها و مایعات بدن و مواد مدفوع می توانند روی ملحفه ها جمع شوند. هر چه این ذرات بیشتر روی ملحفه ها ایجاد شوند، فشار بیشتری به الیاف ملحفه وارد می شود. علاوه بر این، سلول های پوست و روغن یا مایعات بدن می توانند کنه های میکروسکوپی را جذب کنند.

برای کاهش دفعات شستشو، قبل از خواب حمام کنید تا آلودگی کمتری را با خود به رختخواب ببرید. دور نگه داشتن عرق اضافی، روغن و کثیفی از رختخواب باعث تمیز نگه داشتن ملحفه ها برای مدت طولانی تری می شود. همچنین باید چندین ست ملحفه یکنفره و دونفره داشته باشید تا یک ست تمیز همیشه برای رفتن روی تخت آماده باشد. با چرخاندن سه دسته ملحفه در هر تخت، ملحفه ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

 

نحوه ی رعایت کردن بهداشت سرویس ملحفه

با قراردادن ملحفه های همسان در کنار هم  در زمان چیدن تختخواب ها صرفه جویی کنید. در ادامه چند گزینه برای نگهداری ملحفه های تمیز وجود دارد :

  • ست ملحفه تا شده را داخل یکی از روبالشی های همسان آن به همراه روبالشی دوم قرار دهید. این روش برای نگهداری ملحفه در کمدهای کتانی یا کمد اتاق خواب به خوبی جواب می دهد.
  • ملحفه و روبالشی تا شده را درست قبل از آخرین تا شدن آن داخل ملحفه صاف تا شده قرار دهید. این روش همچنین به مرتب نگه داشتن کمدهای کتانی یا کمد اتاق خواب کمک می کند.
  • ملحفه‌های تا شده را در جعبه‌های ذخیره‌سازی با برچسب اندازه (مانند سرویس ملحفه یکنفره یا دونفره) یا بر اساس اتاق (اتاق خواب اصلی) نگهداری کنید. به دلیل فضای اضافی مورد نیاز برای جعبه ها، اگر یک کمد کتانی اختصاصی داشته باشید، این روش بهترین کار را دارد.
  • ملحفه های تا شده را در ظروف ذخیره سازی زیر تخت در اتاق هایی که قرار است در آن استفاده شود، نگهداری کنید.

 

درنهایت چیداری امیدوار است که از ارائه ی این مقاله و توصیه های انجام شده نهایت استفاده را برده باشید و با کلیک اینجا و دیدن سرویس ملحفه یک نفره و سرویس ملحفه دو نفره تولید شده ی ما که از طریق بانوان سرپرست خانوار به تولید و عرضه میرسند مورد حمایت شما قرار بگیریم.

 

 

 

 

 

چیداری
ارسال دیدگاه