ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

خرید روتختی ساده؛ مد این روزهای بازار کالای خواب

 

ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

طبق تحقیقات تیم‌های کارشناسی و متخصصین روانشناسی یکی از عوامل تاثیرگذار بر آرامش،احساسات و روحیه‌ی افراد، رنگ‌ها و ترکیب آنها بایکدیگر است. همه‌ی انسانها به طور ناخودآگاه از رنگ‌ها تاثیرات روحی و روانی مانند احساس شادی یا غم، آرامش یا ناآرامی و انرژی مثبت یا منفی به همراه هیجان دریافت میکنند.

یکی از مکان‌ها برای تصاحب انرژی مثبت و استراحت دادن به جسم و روح، اتاق خواب است در نتیجه میبایست به گونه‌ای دیزاین و طراحی شود که یک محیط و خواب همراه با آرامش را برایمان فراهم آورد. با توجه به توضیح درمورد واکنش غریزی انسان به رنگها، ترکیب بعضی از رنگ‌ها با یکدیگر و یا استفاده از رنگهای متنوع موجب ایجاد اختلالات مانند بدخوابی یا بی‌خوابی میشود.

بهترین روش برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات و ایجاد حس مثبت و آرامش در اتاق خواب، استفاده از سرویس روتختی تک رنگ یا دورنگ مکمل هم میباشد.

 

سرویس روتختی تک رنگ یا دورنگ؛ کدام بهتر است؟

در گذشته مهمترین ملاک برای خرید سرویس روتختی جنس و کیفیت آن بود اما امروزه با توجه به دسترسی افراد خصوصا خانم‌ها به اینترنت، توجه به مد و دکوراسیون محیط خانه امری اجتناب ناپذیر است. از همین رو توجه به رنگ و ترکیب آن برای ست‌کردن اجزای سرویس روتختی درکنار جنس آن، از اهمیت بالایی برای خانمها برخوردار است.

استفاده از یک سرویس روتختی ساده تک‌رنگ یا دورنگ باعث میشه که بتوانید فضای اتاق خواب خودتونو به راحتی دیزاین کنید و محیطی دلنشین و زیبا برای شما بوجود می‌آورد. درمقابل استفاده از روتختی با رنگهای متنوع و شلوغ فضایی پراز رنگ که نتیجه‌ی آن حس هیجان بیش از حد میباشد و میتواند به راحتی و آرامش خواب شما لطمه بزند.

برای جلوگیری از شلوغی رنگ و فضای اتاق خواب معمولا در حوزه‌ی کالای‌خواب تولیدکنندگان از رنگ‌های سفید، طوسی، زرد، خاکستری و آبی‌روشن بیشتر استفاده میکنند. علاوه‌بر دادن حس آرامش توسط این رنگها، شما میتوانید آنها را به راحتی با دیگر رنگ‌های موجود ست و ترکیب کنید.

 

کدام رنگ برای انتخاب روتختی بهتر است؟

انتخاب رنگ برای سرویس روتختی به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد اما هر رنگ دارای روانشناسی خاص مربوط به خود است. درنتیجه با درنظر گرفتن روانشناسی رنگ ها و سلیقه‌ی تان میتوانید به انتخابی خوب دست پیدا کنید.

سرویس روتختی سفید

سفید رنگی خنثی است و مکمل آن اکثر رنگها از جمله مشکی میباشد. رنگ سفید نشانه پاکی و پاکیزگی است. انتخاب رنگ سفید برای روتختی خود نشانه‌ی این است که به تمیز بودن اهمیت زیادی میدهید. استفاده از این رنگ برای فصول گرم سال توصیه میشود.

ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

سرویس روتختی آبی

رنگ آبی میان مردان بسیار محبوب است. همچنین به عنوان رنگی آرامشبخش و حاوی پیام صداقت است. به همین دلیل برای استفاده‌ی روتشکی و روبالشی توصیه میشود.

روتختی دونفره

 سرویس روتختی قرمز

رنگ قرمز نماد انرژی و هیجان است. دلیل آن این است که باعث آزاد شدن آدرنالین در خون میشود. این رنگ معمولا برای استفاده در اتاق خواب و روتختی توصیه نمیشود اما میتوانید از آن برای روبالشی و کوسن استفاده کنید.

سرویس روتختی قرمز18

  سرویس روتختی سبز

انتخاب و خرید لحاف روتختی با رنگ سبز موجب ایجاد آرامش و دوری از تنش و هیجان میشود چرا که این خاصیت رنگ سبز است. پیشنهاد میکنم این رنگ را یا به صورت تک رنگ و یا با رنگهای سفید، کرم، نخودی و یا مشکی ترکیب نمایید.

 

 سرویس روتختی زرد

زرد نماد شادی و سرزندگی است و دارای انرژی مثبت است. میتوانید این رنگ را با سفید، قهوه‌ای و مشکی برای ست کردن رنگ سرویس روتختی خود استفاده نمایید.

ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

برای ست کردن سرویس روتختی ساده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید به انتخاب درستی از رنگ روتختی خود برسید میبایست چند نکته را مدنظرتان قرار دهید:

 

بیشتر بخوانید :ست کردن سرویس روتختی با رنگ اتاق خواب

  1. جنس پارچه سرویس روتختی

مهمترین عاملی که در انتخاب و خرید کالای‌خواب اهمیت دارد نوع جنس سرویس روتختی خصوصا روتشکی و روبالشی های آن است. برای جلوگیری از عرق کردن زیاد لازم است که ملحفه تشک و روبالشی های روتختی حتما از جنس نخ یا پنبه باشند چرا که این دو الیاف هوا را از خود عبور میدهند و خنک میمانند.

توجه کنید که در ترکیب پارچه‌ی انتخابی‌تان از پلی‌استر با درصد بالا استفاده نشده باشد اما ترکیب درصد پایینی از مواد پلی‌استر برای جلوگیری از چروک شدن پارچه نیاز است.

  1. ترکیب رنگ سرویس روتختی

برای انتخاب و ترکیب رنگ روتختی میتوانید آنرا با چهارچوب تخت‌تان و یا رنگ دیوارهای اتاق‌تان ست کنید و مرسوم همین میباشد. دقت کنید که رنگ روتختی باید با آنها در تناسب باشد و از دو رنگ مکمل استفاده کنید.

تضاد بیش از حد موجب دلزدگی و بدچشمی دکوراسیون و محیط اتاق خواب میشود.

  1. رنگ‌های اصلی را انتخاب کنید

استفاده از رنگهای اصلی برای خرید سرویس روتختی موجب میشود تا بتوانید به راحتی آنرا با وسیله های جدید ست کنید و درکنار هم قرار دهید. مشکی، سفید، آبی، قهوه‌ای، طوسی و سبز جزو رنگهایی هستند که ترکیب کردن دیگر رنگها با آن کار بسیار ساده‌ای است.

 

 

چیداری
ارسال دیدگاه