تشک فنر متصل یا فنر پاکتی کدام بهتر است ؟

تشک فنر پاکتی

رقابت برای برتری بین تشک های فنر متصل و فنر منفصل یا پاکتی برای سال ها ادامه دارد. برخی از افراد تشک های فنری را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر به گزینه فنر پاکتی علاقه دارند. بنابراین، تفاوت بین این دو نوع تشک باکیفیت چیست؟

 

تشک های فنری جزو پرطرفدارترین تشک ها هستند. آنها از سیستم های فنر به هم پیوسته برای متعادل کردن وزن کاربر و ایجاد راحتی استفاده می کنند. از طرف دیگر، تشک های فنر پاکتی از سیم پیچ هایی استفاده می کنند که به طور جداگانه در جیب های پارچه ای پیچیده شده اند .

 

آیا می خواهید بدانید کدام گزینه بین تشک فنرمتصل و تشک فنر پاکتی برای شما بهترین است؟ با مقایسه این دو تشک بر اساس ویژگی ها، مزایا و معایب آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

تشک های فنر متصل برای ایجاد راحتی به سیستم های فنر متکی هستند. سیم پیچ های به هم پیوسته با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که وزن در سراسر تشک توزیع می شود. تشک های فنری با استفاده از فنر ها به عنوان تکیه گاه اولیه، انواع مختلف فشار بدن را کاهش می دهند.

 

حقایقی در مورد تشک های فنر متصل

تشک فنر متصل یا فنر پاکتی کدام بهتر است ؟

ماندگاری طولانی: این تشک ها  دوام طولانی دارند، به همین دلیل توضیح می دهد که چرا در بین تشک های محبوب قرار می گیرند.

 

توزیع وزن: فنر ها به جذب و توزیع وزن در سراسر تشک کمک می کنند.

 

فوق العاده فنری: سیستم های سیم پیچ تشک  حالت فنری را به شدت بالا می برند و انجام کارهای دیگر غیر از خوابیدن مانند مطالعه کردن  روی تخت را دشوار می کنند.

 

می تواند وزن سنگین را تحمل کند: سیم پیچ های به هم پیوسته مورد استفاده در تشک های فنری به دلیل اثر توزیع فنرها، آن را برای افراد سنگین وزن ایده آل می کند.

 

بیشتر بدانید: 20 نکته قبل از خرید بهترین تشک طبی

 

تشک های فنری پاکتی

تشک های فنر پاکتی از فنرهای مستقلی استفاده می کنند که به طور استراتژیک در زیر فوم یا مواد دیگر دوخته شده اند تا راحتی بیشتری داشته باشند. توزیع مستقل فنرهای پاکتی به تشک اجازه می دهد تا کاملاً مطابق با بدن و وزن کاربر باشد. علاوه بر این، فنرهای پاکتی نسبت به فنرهای یکنواختی که در تشک های فنری استفاده می شوند، فشار را کاهش می دهند.

تشک فنر متصل یا فنر پاکتی کدام بهتر است ؟

حقایقی در مورد تشک های فنری پاکتی

فنر ها به شدت متراکم هستند: تشک های فنر پاکتی دارای تعداد  بالایی از فنرهای جداگانه هستند که راحتی بیشتری را فراهم می کنند.

 

کانتورها: تشک های فنر پاکتی به دلیل توانایی خود در کانتور کردن با وزن و اندازه بدن کاربر شناخته شده اند. قرار گرفتن فنرها در امتداد تشک ها باعث می شود که نقاط فشار به طور یکنواخت متعادل شوند.

 

درمانی: این تشک ها از راحت ترین تشک های موجود در بازار هستند و در درمان دردهای مزمن کمر و مفاصل کاربرد فراوانی دارند. تشک های فنری خاصیت کاهش فشار قابل توجهی دارند.

 

پرهزینه: تشک‌های فنری پاکتی پیشرفت‌های فناوری تشک را ادغام می‌کنند که باعث می‌شود آن‌ها گران‌تر از تشک‌های فنری باشند.

بیشتر بدانید: تشک و انواع مخلف آن و تاثیر در خواب

شباهت بین تشک های فنری و تشک های فنری پاکتی

ماندگاری

استفاده از فنرها در ساخت تشک ها باعث می شود که وزن به طور مساوی در سطح توزیع شود و در عین حال فشار کاربر را جذب کند. ویژگی جذب فشار سیم پیچ ها باعث دوام تشک ها می شود زیرا در صورت نگهداری خوب می توانند بیش از ده سال بدون افتادگی دوام بیاورند.

 

پشتیبانی کافی ارائه دهید

فنر پاکتی و تشک فنر متصل  پشت، پهلو و شکم را محکم می کند. با این حال، تشک‌های فنری متصل به دلیل سیستم فنر یکنواخت، پشتیبانی گسترده‌ای را ارائه می‌کنند. در مقابل، تشک های فنری پاکتی به دلیل قرار گرفتن سیم پیچ ها، کاملاً با بدن شما هماهنگ می شوند. در هر صورت، هر دو تشک پشتیبانی کافی را ارائه می دهند.

 

اتکای شدید به فنر ها

هر دو تشک برای ایجاد راحتی به شدت به فنر ها متکی هستند. تفاوت اصلی اما مکانیسم فنر و توزیع فنر ها است.

 

هر دو به فوم با کیفیت نیاز دارند

قبل از خرید تشک فنری متصل یا تشک پاکتی، باید کیفیت فوم را بررسی کنید. دوام این تشک ها به فوم ها و مواد استفاده شده در ساخت بستگی دارد.

 

تفاوت بین تشک های فنری و تشک های فنری پاکتی

انتقال حرکت

تشک های فنر متصل از یک سیستم فنری یکنواخت استفاده می کنند که در نتیجه نرخ پرش را افزایش می دهد. زوج‌ها و افراد سبک خواب ممکن است تمایلی به خوابیدن روی تشک‌های فنری نداشته باشند، زیرا حرکت به راحتی روی تشک منتقل می‌شود، بنابراین هنگام حرکت فرد دیگر، خوابیدن را سخت می‌کند.

 

از طرف دیگر تشک های فنری پاکتی فشار را بهتر جذب می کنند. در حالی که آنها هنوز مقدار قابل توجهی از حرکت را منتقل می کنند، حرکت روی تشک در مقایسه با تشک های فنر داخلی کمتر است.

 

نقاط فشار

تشک های فنری متصل با وجود بادوام بودن، به نقاط مختلف بدن فشار وارد می کنند، بنابراین به مرور زمان منجر به درد مفاصل یا کمر می شود. اگر فشار بیش از حد بر روی سطوح خوابیده وارد شود، افرادی که به پهلو می‌خوابند، ممکن است دچار درد باسن و شانه شوند. پوست ممکن است به دلیل فشار ناشی از تماس با سیستم های فنری زیر تشک، خراش ایجاد کند یا حساس شود.

 

تشک های فنری پاکتی در مورد نقاط فشار بهتر هستند. هر فنر به‌طور مستقل به هم می‌پیچد، که به تشک اجازه می‌دهد تا به تناسب اندام شما مرتب شود. توزیع مستقل، یکنواخت و استراتژیک فنرها، تشک فنر پاکتی را برای مقابله با دردهای کمر یا مفاصل ایده آل می کند.

 

راحتی

درجه راحتی بستگی به ترجیحات شخصی دارد.

 

تشک های فنرمتصل با افراد سنگین وزن به خوبی کار می کنند، که به نوبه خود راحتی در هنگام خواب را افزایش می دهد. با این حال، افراد مبتلا به کمردرد یا بیماری های مفصلی از قبل ممکن است تشک های فنری سنتی را ناراحت کننده بدانند. افراد سبک وزن نیز می توانند از تشک لذت ببرند، مشروط بر اینکه از آن در درجه اول برای خواب استفاده کنند.

 

تشک های فنری پاکتی از این جهت راحت هستند که سطح جهش مرتبط با تشک های فنری را کاهش می دهند. برخی از افراد تشک فنری را به شدت فنری می دانند. با این حال، با یک تشک فنری پاکتی، می‌توانید بدون نگرانی بیش از حد در مورد نرخ پرش، به راحتی روی تخت حرکت کنید.

 

هزینه

تشک های فنری متصل کمی ارزان تر از تشک های فنری پاکتی هستند. به عنوان یکی از رایج‌ترین تشک‌ها، یافتن تشک‌های فنری که با قیمت‌های غیرعادی پایین به فروش می‌رسند، غیرعادی نیست. اما نکته قابل توجه این است که بیشتر تشک های ارزان قیمت از فوم و فنرهای با کیفیت پایین استفاده می کنند. به جای خرید یک تشک فنری ارزان، روی محصولی با کیفیت سرمایه گذاری کنید که سال ها به شما خدمت کند.

 

تشک فنری پاکتی به دلیل ویژگی های پیشرفته ای که دارد مانند موقعیت فنری هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. با این حال، هزینه ها بسته به نوع فوم مورد استفاده متفاوت است. توصیه می شود به سراغ مارک هایی با بهترین رتبه بروید که عمر طولانی دارند.

 

سهولت نفوذ

متوجه خواهید شد که به دلیل استفاده از سیستم فنری یکنواخت، نفوذ به تشک فنری آسان تر است. اگرچه دانه‌های فنری نیازی به شکستن زیاد ندارند، تشک فنری سریع‌تر شکسته می‌شود، بیشتر وقتی که با فوم با چگالی متوسط به کم ترکیب شود.

 

تشک های فنر پاکتی برای شکستن بیشتر طول می کشد. مانند تشک های فنری متصل، مدت زمان شکستن به مواد فوم استفاده شده بستگی دارد.

 

تشک فنری متصل در مقابل تشک پاکتی فنری: بهترین گزینه کدام است؟

هر دو تشک مزایا و معایب خود را دارند.

 

به عنوان مثال، اگر به احساس درخشندگی اضافی هنگام خوابیدن در رختخواب علاقه دارید، باید به فکر خرید یک تشک فنری داخلی باشید. تشک های فنری نیز برای کودکان و افراد فعالی که مشکلی با پرش تشک ندارند، ایده آل هستند. تشک فنری با کیفیت بالا یک سرمایه گذاری عالی است زیرا می تواند چندین سال به شما خدمت کند بدون اینکه جهش خود را از دست بدهد.

 

اگر گزینه ای پایدارتر و کم فشارتر را ترجیح می دهید، به سراغ تشک فنر پاکتی بروید. این تشک ها از این جهت راحت هستند که متناسب با اندازه و وزن بدن شما هستند و در نتیجه احتمال آسیب های ناشی از خواب را کاهش می دهند. با تشک های فنری پاکتی، می توانید چندین فعالیت دیگر را نیز روی تخت خود انجام دهید بدون اینکه نگران پرش بیش از حد آن باشید.

 

انتخاب بهترین تشک بین گزینه های فنرمتصل و فنر پاکتی کار آسانی نیست زیرا این دو تشک دارای مزایای متعددی هستند. با این حال، برای انجام بهترین انتخاب، مهم است که نیازهای شخصی خود را در نظر بگیرید.

 

تشک های فنری پاکتی برای شما هزینه بیشتری خواهند داشت، اما سرمایه گذاری ارزشش را دارد، به خصوص اگر از قبل شرایط پشتی یا مفصلی داشته باشید. توزیع یکنواخت فنرهای مجزا باعث می شود تشک فنر پاکتی گزینه بهتری نسبت به تشک فنری باشد.

چیداری
ارسال دیدگاه