انتخاب بالش مناسب برای انواع خوابیدن

انتخاب بالش مناسب برای انواع خوابیدن

بهترین بالش برای افرادی که به پهلو میخوابند کدام است؟

شاید شما یا کسانی از اعضای خانواده‌ و یا دوستان‌تان جزو آن دسته از افراد باشید که به پهلو میخوابند. اگر نمیدانید باید این را به شما بگویم که در بازار کالای‌خواب، بالش‌هایی وجود دارد که برای خوابیدن به پهلو گزینه‌ی بهتر و راحت‌تری میباشند.

متخصصین بر این باورند که تهیه و خرید بالش متناسب با نوع و استایل خواب افراد، میتواند منجر به خوابی راحت و همراه با آرامش شود. اما باید بالشی تهیه کرد که دارای الیاف باکیفیت، نرم و همچنین اندازه‌ای متناسب با فرم بدن باشد.

افرادی که به پهلو میخوابند، فاصله‌ای بین سر و تشک یا زمین ایجاد میشود درنتیجه میبایست بالشی تهیه کنند که این فاصله را به خوبی بپوشاند و از سروگردن بدرستی حمایت کند تا سر و گردن نسبت به ستون فقرات و بدن در یک راستا قرار بگیرد.

برای یک انتخاب درست و خرید بالشی متناسب با نیاز افراد پهلو خواب، ما یک تحقیق همه جانبه بین شرکتهای تولیدکننده‌ی بالش انجام دادیم و نوع الیاف،جنس رویه و ابعاد بالش‌های آنها را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه درمورد هرکدام توضیح خواهم داد.

اکثر افراد به هنگام خرید بالش برای استراحت خود، تنها عامل به صرفه بودن را درنظر میگیرند و دیگر فاکتورهای لازم برای آنها اهمیتی ندارد. درحالی که عواملی چون نوع استایل خوابیدن، الیاف داخلی استفاده شده در بالش، کاور رویه بالش و فرم بالش تاثیر بسیاری در یک خواب راحت و عمیق دارد. به یاد داشته باشید که ما یک سوم از عمر خود را در رختخواب میگذرانیم.

بالش مناسب پهلوخوابان کدام است؟

دونوع بالش موجود در بازار کالای‌خواب ایران وجود دارد که مناسب افرادی است که به پهلو میخوابند:

بالش مموری فوم

الیاف داخلی بالش‌های مموری فوم دارای جنسی خاص از ابرهای لاتکس فشرده شده میباشند. فرم ظاهری این نوع بالش‌ها متفاوت است چراکه به راحتی شکل میگیرند و تغییر پیدا میکنند. اما برای کسانی که به پهلو میخوابند خرید بالش مموری فوم با فرم مکعب گونه توصیه میشود. توجه داشته باشید که این مدل باشید دارای قیمت بیشتری نسبت به بالش با الیاف میکروژل میباشد.

بالش دیواره‌دار

الیاف داخلی بالش‌های دیواره‌دار از جنس میکروژل و میکروفایبر میباشد که هر دو الیاف مصنوعی ضد حساسیت و آلرژی هستند.

فرم این نوع بالش مکعبی شکل میباشد و بالشی نرم اما در دسته‌ی طبی به حساب می‌آیند. برای افرادی که به پهلو میخوابند و به دنبال بالشی استاندارد و متناسب با نیاز خود میگردند این بالش توصیه میشود.

کسانی که پهلوخواب هستند، پوست صورت آنها مستقیما با کاور رویه بالش در تماس است به همین دلیل باید در انتخاب رویه‌ی بالش دقت کنند. اگر به دنبال این هستید که خنک بخوابید، بالش با رویه نخی بهترین گزینه است اما اگر تمایل دارید گرم بخوابید، بالش با رویه پنبه‌ای گزینه‌ی بهتری است.

فواید انتخاب بالش متناسب با حالت خوابیدن

تا به اینجا سعی شد تا ویژگی بالش‌هایی که متناسب با نیاز پهلوخوابان است معرفی گردد. در ادامه فواید یک استراحت مطلوب که لازمه آن داشتن بالش مناسب با فرم و استایل خواب‌تان است بازگو میشود.

فواید یک خواب راحت و عمیق:

  • کنترل وزن و تناسب آن
  • کنترل انسجام فیزیکی بدن
  • کنترل ترشح هورمون‌های بدن
  • بهبود کیفیت حافظه
  • سلامت و تندرستی قلبی عروقی
  • بهبود کیفیت جریان خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

با توجه به مزایای گفته شده، برای اینکه بتوانید بالش مناسب و دلخواه‌تان را تهیه کنید به ویژگی‌هایی که در ادامه گفته میشود هنگام خرید بالش دقت کنید.

  • حمایت مناسب و کافی از سر، گردن و ستون فقرات
  • تناسب در نرمی و استحکام
  • تنظیم درجه دما و تناسب آن با ذائقه شخصی
  • داشتن الیاف ضد آلرژی و حساسیت

توجه کنید که استفاده از بالش‌هایی که با پرز پُر میشوند، درعین به صرفه بودن میتواند به شدت حسایت زا باشد چراکه این مواد درواقع همان الیاف پودر شده‌ی پارچه‌های پلی‌استر(پلاستیکی) هستند.

عکس کاور بالش2

قیمت فروش بهترین بالش چگونه محاسبه میشود؟

نکته‌ای که در همین ابتدا باید به آن توجه کنید این است که صرفا قیمت بالا و یا برند، نشانه‌ی ایده‌آل بودن یک بالش نمیباشد!

  • خرید بالش از تولیدکننده‌ی آن و بدون واسطه خرید کردن یکی از عوامل تاثیر‌گذار در قیمت بالش است
  • نوع الیاف داخلی مورد استفاده در بالش یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار در قیمت میباشد
  • جنس کاور رویه‌ی بالش خود میتواند در قیمت اثرگذار باشد
  • سایز بالش که معمولا سایز استاندارد 50*70 است اما سفارشی بودن سایز میتواند قیمت را بالا یا پایین ببرد
  • برند یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت است اما نه در کیفیت!
  • حجم الیاف مورد استفاده در بالش

درحالت کلی برای ارزیابی و قیمت‌گذاری یک بالش هر یک از عوامل بالا تاثیرگذار است و میتواند روی قیمت تاثیر بگذارد. برای اینکه بتوانید قیمت بالش را محک بزنید و یا به نسبت جیب‌تان خرید کنید میتوانید الیاف داخلی متناسب با نیازتان را درکنار کاور رویه‌ی بالش و حجم الیاف پُرشده قرار دهید.

معمولا الیاف مورد استفاده در بالش‌ها در بازار کالای‌خواب ایران از سه حالت میکروفایبر(هالوویرجین)، میکروژل و فوم خارج نیست.

کاور رویه‌ی بالش را در واقع میتوان با پارچه‌های مختلف تولید کرد اما بهترین حالت رویه با جنس تترون نخی، نخ‌پنبه هتلی و کتان نخ میباشد چرا که این پارچه‌ها حساسیت‌زا نیستند.

حجم الیاف یکی از مهمترین عوامل در قیمت و از آن مهمتر در میزان راحتی و استاندارد بودن به هنگام استراحت و خواب است.

برای اینکه بتوانید بالشی استاندارد تهیه کنید سه عامل بالا در قیمت، کیفیت و راحتی نقش مهمی دارد و به هنگام خرید حتما به این سه عامل توجه ویژه داشته باشید.

چیداری
ارسال دیدگاه