چگونه بدون خوابیدن استراحت کنیم ؟

خواب کودکان

همه ما می دانیم که دراز کشیدن در رختخواب و تلاش برای خوابیدن بدون هیچ موفقیتی چقدر خسته کننده است. خبر خوب این است که حتی زمانی که قادر به خوابیدن نیستید یا زمانی برای یک چرت کامل ندارید، با تمرین بیداری آرام می‌توانید از مزایای استراحت بهره مند شوید. بیایید اصول، علم و پیامدهای چگونگی استراحت بدون خواب را بررسی کنیم.

چگونه بدون خوابیدن استراحت کنیم: آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

“من باید کمی استراحت کنم” معمولا مترادف با “من باید کمی بخوابم” است، اما لازم نیست که اینطور باشد. اگر به این فکر می کنید که چگونه بدون خوابیدن استراحت کنید، ممکن است متعجب شوید که مطمئناً قبلاً بدون اینکه متوجه شوید این کار را انجام داده اید. بیداری آرام به استراحت با چشمان بسته ختم می شود. این بدان معنا نیست که هر بار که چشمان خود را می بندید به طور خودکار استراحت می کنید. شما باید عمدا استراحت را انتخاب کنید. استراحت می تواند شامل جنبه های جسمی و ذهنی باشد مانند:

تنظیم و کند کردن تنفس شما

فاصله گرفتن از افکار شلوغ

نشسته یا دراز کشیده

مهم است که بدانیم استراحت همیشه یکسان نیست. ما مجبور نیستیم در خواب باشیم تا از مزایای استراحت بهره مند شویم، اگرچه البته مهم است که برای داشتن بهداشت خواب خوب نیز تلاش کنیم. در حالی که نوع بیداری سریع و آرام می تواند بسیار مفید باشد، نمی تواند جایگزین یک برنامه خواب سالم شود، که همیشه ایده آل باقی می ماند. اما زمان‌های زیادی در زندگی ما وجود دارد، مانند داشتن بچه‌های کوچک یا کار کردن در یک شیفت شب، که داشتن برنامه خواب ایده‌آل را حتی غیرممکن می‌کند، و در اینجاست که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد که بدانیم چگونه بدون خوابیدن استراحت کنیم.

بزرگترین مزیت این نوع استراحت تاثیر آن بر شما نیست، بلکه این است که می توانید انتخاب کنید چه زمانی آن را انجام دهید. برخلاف به خواب رفتن که اغلب به طرز ناامیدکننده ای گریزان است، می توانید هر زمان که بخواهید استراحت کنید. و همانطور که از علم خواهید دید، برای ایجاد یک تفاوت بزرگ حتی نیازی به تعهد زمانی بزرگ نیست.

علم بیداری آرام

استراحت از فعالیت‌های سخت‌تر و اجازه دادن به بدن و ذهن شما برای استراحت، اثرات مثبت مختلفی دارد که توسط بنیاد ملی خواب توصیف شده است، از جمله افزایش خلق و خو، خلاقیت و هوشیاری. همچنین می‌توانید با استفاده از فرصت کم کردن سرعت به مدت شصت ثانیه استرس را کاهش دهید. مطالعات مختلفی نشان می‌دهد که زمان‌های استراحت انتخابی، حتی زمانی که کوتاه هستند، می‌توانند این اثرات مثبت عمیق را در کاهش استرس و افزایش استقامت داشته باشند، مانند کمی تقویتی که برای گذراندن روز به خود می‌دهید.

تحقیقات زیادی در مورد خواب و استراحت وجود دارد که می‌توان آنها را بررسی کرد، اما در نهایت، به شناخت چگونگی پرورش نگرش صحیح نسبت به استراحت ختم می‌شود: اولویت دادن به خواب مناسب، اما همچنین درک این موضوع که وقتی خواب کامل گزینه‌ای نیست، وجود دارد. راه های دیگری برای به دست آوردن استراحتی است که نیاز دارید یا می توانید در لحظه از آنها بهره مند شوید.

چگونه بدون خوابیدن استراحت کنیم ؟

چند نکته آسان برای شروع

نمی دانید چگونه تمرین این نوع بیداری را در زندگی خود شروع کنید؟ وقتی نوبت به یادگیری نحوه استراحت بدون خواب می رسد، توصیه می کنیم از کوچک شروع کنید. کمی زود به رختخواب خزیده یا کمی دیر در رختخواب بمانید و با احساس نقب زدن در زیر پوشش بدون انتظار خواب، تجمل کنید. در جیب های کوچکی از زمان، سعی کنید چشمان خود را ببندید و کمی عمیق تر نفس بکشید.

هنگامی که آماده شدید، به چند استراتژی اساسی مدیتیشن فکر کنید. شما می توانید احتمالات مختلفی را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام روش برای نحوه استراحت بدون خوابیدن برای سبک زندگی شما منطقی تر است.

با بازنگری در نحوه استراحت خود، زندگی خود را متحول کنید

بنابراین بسیاری از افراد در طول سال‌های زندگی دچار کمبود خواب مزمن می‌شوند، الگوهای یکسانی را بارها و بارها نشان می‌دهند، مانند تا دیر وقت بیدار ماندن در طول هفته، داشتن برنامه‌های خواب نامتعادل در آخر هفته، و احساس ناامیدی از ناتوانی خود در تناسب با یک خواب. چرت بزنند یا وقتی فضایی برای چرت زدن دارند بلافاصله بخوابند. در عوض، به یاد داشته باشید که چگونه بدون خوابیدن استراحت کنید. بیداری آرام را به روشی که برای شما مفید است، تمرین کنید، خواه با مدیتیشن متمرکز و/یا عمیق باشد یا صرفاً دیدگاه خود را در مورد خواب تغییر دهید.

در چیداری، ما متعهد هستیم که استراحت شما را بهتر کنیم، صرف نظر از اینکه خوابتان می‌برد یا خیر. با ملحفه‌ ها و روتختی های ما، تخت خود را به فضایی راحت‌تر تبدیل کنید.

چیداری
ارسال دیدگاه