خرید روبالشی، کوچک اما تاثیرگذار در دیزاین

خرید روبالشی

روبالشی هم از جنبه محافظی قابل‌شست‌وشو به‌منظور حفظ بهداشت و سلامتی موردتوجه می‌باشد و هم با طرح‌ها و رنگ‌های زیبایش از جنبه زینتی نیز وجودش غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود. اغلب بالش‌ها را با پارچه‌هایی ساده دوخته و داخل آن‌ها را با الیافی خاص پر می‌کنند. به همین دلیل تعویض و شست‌وشو آن‌ها کار زمان‌بری است. به جهت سریع‌تر نمودن این پروسه روبالشی‌هایی از پارچه‌های قابل شست‌وشو با بافتی نرم و منعطف را به‌عنوان روکش و کاور بر روی این بالش‌ها می‌کشند و در دوره‌های زمانی مقتضی به‌راحتی خارج ساخته و شست‌وشو می‌دهند. البته بسیاری ابتکار عمل را در دست گرفته و از روبالشی‌ها به عنوان عنصری محبوب در دیزاین بهره برده و آن‌ها را با دیگر وسایل منزل ازنظر طرح و رنگ هماهنگ می‌سازند. به‌راحتی می‌توان اکنون روبالشی‌ها را در اشکال مختلف، سایزهای متنوع، بافت‌های متفاوت و … یافت که هرکدام مزایای خاص خود را ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر باب این کالای خواب کوچک اما بسیار تأثیرگذار در یک خواب راحت و رویایی سخن می‌گوییم.

روبالشی

انواع روبالشی موجود بر اساس معیارهای متفاوت

همان‌طور که اشاره نمودیم، روبالشی‌ها چنان تنوع را به خدمت گرفته‌اند که به‌راستی از عنصری تک‌بعدی خارج گشته و به عضوی کاملاً کاربردی و پویا در منازل تبدیل‌شده‌اند. گاهی بر روی برخی بالش‌ها حاضرشده و در قالب کوسن بر روی مبل‌ها جا خوش می‌کنند و گاهی نیز زینت‌بخش بالش تخت‌ها می‌شنود. افراد سنتی نیز از آن‌ها به‌عنوان پای ثابت محافل خود و به شکل پشتی استفاده کرده و مهمان‌های خود را در کنار این بالش‌های زینت شده به انواع طرح‌ها و نقوش چشم‌نواز به ضیافتی گرم و شیرین دعوت می‌کنند.

روبالشی

  1. انواع روبالشی ازنظر نوع پارچه:

پارچه‌های متفاوتی به مقوله دوخت روبالشی واردشده‌اند که جنس‌ها و کیفیت الیاف متمایزی را عرضه می‌کنند. این امر سبب شده، مشخصه‌های ذاتی هر روبالشی با نمونه‌ای دیگر در تضاد باشد. آشنایی با این جنس‌ها به شما در انتخاب نمونه‌ای متناسب با نیاز و خواسته‌تان کمک می‌نماید.

  • روبالشی کتان یا پنبه:

به علت طبیعی بودن الیاف موجود در این روبالشی و تبادل هوایی عالی، گزینه‌ای مطلوب برای دوست داران کالاهایی با بافت و ساختار کیفی و دارای استاندارد است.

  • روبالشی پلی‌استر:

الیاف پلاستیک مانند این روبالشی مسلماً تجربه یک خواب راحت را از شما صلب می‌کند اما بادوام بالا و قیمت پایینی که ارائه می‌کند، بسیاری را به سمت خود مایل می‌سازد. اگر تمایل به خرید این روبالشی دارید، بهتر است به‌گزینش نمونه‌های ترکیبی با پنبه آن روی آورید تا علاوه بر کاهش مضرات آن از خواصی چون عدم چین‌خوردگی و چروک پذیری آن نیز بهره‌مند گردید.

  • روبالشی تنسل:

تنسل نیز مانند پنبه توانسته با ویژگی‌هایی چون سازگاری بالا با محیط‌زیست، خاصیت ضد آلرژی، ضد بو و ضد باکتری‌اش در میان روبالشی‌های مرغوب جای گیرد. شما حتی پس از استفاده طولانی‌مدت از این روبالشی با حساسیت‌های پوستی مواجه نشده و بر روی سطح صاف و نرم آن خوابی آرام را تجربه می‌کنید.

  • روبالشی بامبو:

پارچه بامبو شمارا به یاد ابریشم طبیعی می‌اندازد، ازاین‌رو می‌توان آن را عنصری کاملاً طبیعی دانست که کیفیت عالی را از خود به نمایش می‌گذارد. به علت خواص ضد حساسیت آن گزینه‌ای محبوب در میان خریداران به شمار می‌رود.

  • روبالشی تترون:

روبالشی تترون توانسته کلکسیونی از مزایای و فواید را برای خود تدارک ببیند، ازاین‌رو در اولویت خرید کسانی است که ازیک‌طرف لطافت، سبکی، خنکی و ضد حساسیت بودن یک روبالشی برایشان مهم است و از سوی دیگر به مقاومت بالای آن در استفاده‌های مکرر و شست و شوهای پی‌درپی اهمیت می‌دهند. البته در انتها به قیمت پایین این کالا نیز نیم‌نگاهی دارند.

روبالشی

  • روبالشی ساتن:

برق و جلای روبالشی ساتن هر فرد دوست دار دیزاین‌های شکیل را مجذوب خود می‌سازد. این در حالی است که بسیاری از پزشکان این نوع روبالشی را برای پوست و مو نیز مؤثر و مفید فایده می‌دانند. البته از لطافت بی‌حدوحصر آن و توانایی بالایش در دفع آلودگی و صدالبته قیمت به‌صرفه آن نیز نمی‌توان با بی‌توجهی گذشت.

  • روبالشی مخمل:

به‌راستی روبالشی‌های مخمل لاکچری و جذاب هستند، خصوصاً ورود صنعت چاپ به این عرصه سبب شده بر برازندگی این عناصر افزوده گردد. امروزه می‌توان برحسب سلیقه خود درخواست اعمال طرح‌های چاپی را بر روی این بالش‌ها دارد و به نمونه‌هایی سفارشی متناسب با دکوراسیون خود دست‌یافت.

  • روبالشی شانل:

روبالشی شانل به دلیل ظاهر مخمل مانندش اما ضخامت بیشتر و حالت کرکی دورویی که دارد گویی آمده که در دسته روبالشی‌های لوکس قرارگیری و با بافت نرم و براقی که ارائه می‌کند، نه‌تنها از مخمل بلکه از بسیاری روبالشی‌های دیگر نیز سرآمد باشد. اکنون پارچه شانل را می‌توانید هم در جنسهای نخی، پنبه و ابریشم بیابید و هم در جنس‌های مصنوعی آکریلیک، رازیون و … که همگی ازنظر نرمی و لطافت چیزی کم ندارند.

  • روبالشی یک‌بارمصرف:

روبالشی یک‌بارمصرف از پارچه‌های نازکی تهیه می‌شود که عمدتاً بعد از اولین شست‌وشو پاره شده اما برای محیط‌های آلوده که امکان تعویض روبالشی وجود ندارد، مانند سفر، پک نیک و … گزینه ایده آلی است.

  1. انواع روبالشی ازنظر مدل دوخت:

نوآوری‌هایی که به بستر دوخت روبالشی‌ها واردشده آن‌ها را متنوع‌تر از گذشته نموده است. امروزه خیاطان کوشیده‌اند از نمونه‌های رایج قدیمی فاصله گرفته و از الگوهای دوخت جدیدی پیروی کنند. این امر سبب شکوفایی این بخش از صنعت کالای خواب شده، به‌گونه‌ای که دیگر یک خیاط از عهده پیاده‌سازی دوخت تمامی مدل‌های روبالشی برنمی‌آید، زیرا دوخت هرکدام از این مدل‌ها تخصص خواص خود را می‌طلبد.

روبالشی

  • روبالشی پاکتی:

برای افرادی که به‌راحتی خارج ساختن بالش اهمیت می‌دهند این مورد گزینه خوبی است، زیرا یک سمت روبالشی دوخته‌شده و سمت دیگر حالت پاکت گرفته و تکه اضافه مانع ورود آلودگی به بالش می‌شود و در صورت نیاز به خارج‌سازی بالش نیز کافی است، تکه اضافه را کنار زده تا به مقصود خود برسید.

  • روبالشی زیپ‌دار:

روبالشی‌های زیپ‌دار را با همان زیپ پلاستیکی که بر لبه آن‌ها دوخته می‌شود، می‌توان به‌راحتی شناخت. دو نوع دوخت متمایز دور دوزی و دوخت ساده در این روبالشی رواج داشته که مسلماً نوع دور دوزی زیبایی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

  • روبالشی سردوزی:

اغلب روبالشی‌های خانگی را به این روش می‌دوزند، ازاین‌رو اکثراً این مدل خاص را بارها در منزلتان دیده‌اید. دوختن یک لبه روبالشی و سردوزی کردن لبه دیگر یا تا دادن به داخل تمام‌کاری است که خیاط برای تهیه این نوع روبالشی انجام می‌دهد.

  • روبالشی دور دوزی:

دور دوزی اعمال‌شده بر روی روبالشی، تقریباً در حد و به‌اندازه 3 سانتی‌متر به‌راستی این کالا را شکیل‌تر و مجلسی تر نموده، به همین دلیل اغلب افراد دوخت این مدل خاص را برای مهمان‌های خود سفارش می‌دهند.

  • روبالشی استوانه‌ای:

دوخت گرد، دراز و استوانه‌ای این روبالشی‌ها جذاب است و قدمتی بسیار طولانی دار،د اگرچه اکنون در قالب وسیله خواب به فروش می‌رسد، اما درگذشته به‌عنوان بالش پشتی کاربرد داشته و در منازل قدیمی حتماً چند نمونه از آن‌ها به منظور پذیرایی از مهمانها یافت می‌شده است.

  • روبالشی چسب‌دار:

در این روبالشی به‌جای زیپ از چسب برای مهار لبه استفاده می‌کند تا در زمان داخل سازی یا خارج نمودن بالش نیازی به دوخت لبه آن نباشد. البته خرید نمونه‌ای دارای چسب‌های مرغوب که بعد از مدتی آسیب نبیند و کارایی خود را از دست ندهند، الزامی است.

  1. انواع روبالشی ازنظر سایزبندی:

روبالشی‌ها ازنظر سایزبندی در 5 دسته متمایز قرار می‌گیرند. دسته اول که شامل سایز نرمال بوده و در اندازه 50* 70 سانتی‌متر است. سایز استاندارد که اندازه 51*66 سانتی‌متر را دربر می‌گیرد. سایز کوئین که در اندازه‌های 51* 76 سانتی‌متر به فروش می‌رسد. روبالشی سایز کینگ که در ابعاد 51*92 در بازار موجود است و درنهایت سایز بادی یا بسیار بزرگ که در اندازه‌های 51*137 یافت می‌شود. بدین ترتیب خریداران بر اساس ابعاد مدنظرشان می‌توانند یک گزینه باب میل خود را انتخاب نمایند.

روبالشی

 

ویژگی‌های یک روبالشی مناسب و باکیفیت

اغلب ما هزینه‌ی فراوانی را بابت وسایلی که در ساعت‌های بیداری‌مان بدان‌ها نیاز داریم، صرف می‌کنیم. ولی وقتی صحبت از کالای خواب به میان می‌آید، برای پرداخت مبلغی حتی اندک باب آن مردد می‌شویم. این در حالی است که یک خواب راحت می‌تواند، در ایجاد یک حال روحی و جسمی خوب برایمان در طول روز نقش حیاتی داشته باشد. در ادامه باهم ویژگی‌های یک روبالشی مناسب را بررسی می‌کنیم.

روبالشی

  • لطافت عالی و عدم چروک پذیری
  • ایجاد یک خواب راحت و عاری از بیماری‌هایی نظیر سردرد و گردن درد
  • شکل‌پذیری خوب و ضد باکتری
  • دارای ارتفاع استاندارد
  • رنگ ثابت و شست و شوی راحت و خاصیت لکه پذیری پایین
  • الیاف و پارچه باکیفیت
  • عدم وجود مواد حساسیت‌زا در بافت
  • باز و بسته شدن راحت با زیپ، دکمه یا چسب مرغوب

روبالشی

روبالشی و نکات مربوط به دیزاین توسط این ابزار

بالش‌ها کمک می‌کنند که روزی پرانرژی را شروع کرده و در آخر شب نیز پناه گاه امنی برای رهایی از استرس و خستگی‌های روزانه هستند. به‌شرط آنکه با یک کاور و روبالشی استاندارد آراسته‌شده باشند. ولی از جنبه دکوراسیون سازی برای اتاق‌خواب هم‌جنس، رنگ و طرح  و هم تعداد این بالش‌ها موردتوجه هستند. اغلب برای آنکه بتوانند، بهترین دکوراتیو را از این عناصر به نمایش بگذارند، علاوه بر انتخاب رنگ و سبکی متناسب با روتختی بر تعداد آن‌ها نیز تمرکز فراوانی می‌کنند. برای مثال از دو بالش بزرگ برای خواب و از 4 کوسن به‌منظور ایجاد سبکی موردپسند استفاده می‌نمایند. البته روبالشی استفاده‌شده برای کوسن‌ها را به علت اینکه کمتر برای خواب استفاده می‌شوند، می‌توان از نمونه‌هایی بارنگ شادتر و آذین‌شده به انواع گلدوزی، قلاب‌بافی، پولک‌دوزی و … انتخاب نمود. بدین ترتیب دیزاینی فوق‌العاده عالی را از اتاق‌خواب خود ترسیم کرد.

چیداری
ارسال دیدگاه