بهترین روش برای شستشوی انواع بالش ها

شستشوی بالش

بالش ها را چگونه بشوییم ؟

وقتی نوبت به تمیز کردن ملافه‌هایمان می‌رسد، اغلب روی شستن روبالشی‌ها و ملحفه‌هایمان تمرکز می‌کنیم، اما گاهی اوقات بالش‌هایمان را فراموش می‌کنیم. بالش ها گرد و غبار، عرق و روغن را از مو و پوست ما جمع می کنند و محیطی غیربهداشتی ایجاد می کنند که می تواند منجر به آلرژی، آکنه و سایر مشکلات سلامتی شود. برای اطمینان از طول عمر بالش و سلامت خود، مهم است که بدانید چگونه آنها را به درستی و ایمن بشویید.

قبل از شستن بالش، مهم است که بدانید چه نوع بالشی دارید. مواد مختلف به روش‌های مختلف تمیز کردن نیاز دارند تا از آسیب دیدن خود بالش جلوگیری شود. سه نوع بالش اصلی در بازار وجود دارد که هر کدام دستورالعمل تمیز کردن مخصوص به خود را دارند.

بالش های پر

بالش های پر از دسته های نرم و کرکی هستند که از پر غازها یا اردک ها تلید می شوند. از آنجایی که بالش های پر نیاز به شستشوی خاصی دارند، اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که آنها را به صورت حرفه ای تمیز کنید. با این حال، اگر ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید، دستورالعمل های خاصی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید.

بهترین روش برای شستشوی انواع بالش ها

آ. پیش شستشو بالش

همیشه بالش ها را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی از قبل با دست بشویید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هرگونه کثیفی، روغن و باکتری قبل از شستشو پاک می شود. ساده ترین راه برای انجام این کار پر کردن وان حمام با آب گرم و مواد شوینده ملایم است. بالش را در آب قرار دهید و به آرامی آن را فشار دهید تا کاملاً در آب فرو برود. اجازه دهید بالش حدود 15 تا 20 دقیقه خیس بخورد، سپس آب آن را تخلیه کرده و بالش را با آب تمیز بشویید.

ب. شستشو بالش

هنگام شستن بالش ها، استفاده از چرخه ملایم با آب سرد بسیار مهم است. استفاده از آب گرم یا چرخه معمولی می تواند به پرها آسیب برساند و بالش را صاف کند. علاوه بر این، فقط از یک شوینده ملایم برای محافظت از روغن های طبیعی موجود در پوسته استفاده کنید.

ج. خشك كردن

بالش های پر به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارند زیرا خوشه ها رطوبت زیادی را حفظ می کنند. شما باید چند حوله تمیز و خشک را در خشک کن اضافه کنید تا در هنگام خشک شدن مقداری از رطوبت جذب شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آسیب دیدن از یک تنظیم کم حرارت یا بدون حرارت استفاده کنید.

بالش مموری فوم

بهترین روش برای شستشوی انواع بالش ها

بالش های مموری فوم پر از فوم هستند که به سر و گردن شما می رسد. این بالش ها را نمی توان در ماشین شستشو داد، اما با کمی دقت بیشتر تمیز می شوند.

آ. تمیز کردن نقطه ای لکه ها

برای تمیز کردن بالش مموری فوم، به یک شوینده ملایم، یک پارچه تمیز و آب گرم نیاز دارید. مواد شوینده و آب را با هم مخلوط کنید تا یک محلول پاک کننده ایجاد شود. پارچه را به محلول آغشته کنید و به آرامی محل لکه را تمیز کنید. مراقب باشید که کف بیش از حد اشباع نشود. محل را با آب تمیز بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

ب خشک کردن در هوا

مموری فوم هرگز نباید در خشک کن قرار داده شود یا در آب خیس شود. خشک کردن با هوا بهترین راه حل برای محصولات مموری فوم است. اجازه دهید بالش در یک منطقه خنک و خشک با هوا خشک شود و هر از گاهی آن را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه طرف ها خشک هستند.

بالش الیاف مصنوعی

بهترین روش برای شستشوی انواع بالش ها

بالش‌های الیاف مصنوعی با مواد پلی استر پر شده‌اند که حسی شبیه به بالش‌های پر ایجاد می‌کند. بالش های مصنوعیبسیار ساده تمیز می شوند  زیرا آب به بالش آسیب نمی رساند. با این حال، همچنان مهم است که دستورالعمل‌های تمیز کردن خاصی را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

آ. شستشو

از یک چرخه ملایم با آب گرم و یک شوینده ملایم استفاده کنید. از استفاده از سفید کننده یا نرم کننده پارچه خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به مواد پرکننده آسیب برسانند. از یک چرخه چرخش اضافی برای حذف آب اضافی از بالش استفاده کنید.

ب خشك كردن

بالش های مصنوعی را می توان روی حرارت کم ماشین خشک کرد، اما اضافه کردن چند حوله خشک برای کمک به جذب رطوبت بسیار مهم است. خشک کن را هر 15 تا 20 دقیقه متوقف کنید تا بالش ها پف کنند و از خشک شدن یکنواخت آن اطمینان حاصل کنید. به طور کلی، بالش های مصنوعی نسبت به بالش های پر به زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارند.

نتیجه

 

در درجه اول توجه به کیفیت بالش خریداری شده و معتبر بودن برند تضمین کننده یک خواب خوب است برای این که بدانید بالش های ارزان قیمت  چه تاثیری در سلامتی دارند می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

معایب خرید بالش ارزان قیمت برای سلامتی افراد

 

شستن بالش ها گام مهمی در تمیز نگه داشتن رختخواب شما است. نگهداری صحیح بالش تضمین می کند که شکل آن حفظ می شود و به حمایت کافی برای خواب خوب ادامه می دهد. دستورالعمل های مربوط به شستن نوع خاصی از بالش خود را دنبال کنید تا سال ها از یک بالش تمیز و خوشبو لذت ببرید.

چیداری
ارسال دیدگاه