چگونه لکه خون را از ملافه ها پاک کنیم ؟

نحوه پاک کردن لکه خون

چگونه خون را از ملحفه های خود خارج کنیم؟

در زیر چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای آسان‌تر کردن روند برداشتن خون و در نهایت پاک‌تر کردن ملحفه‌های رختخواب خود دنبال کنید.

مرحله اول: از آب سرد استفاده کنید و آن را خیس کنید به محض اینکه لکه خون را دیدید، ملحفه را بردارید و آن را برای ساعات طولانی در آب سرد خیس کنید. می توانید از آب گرم یا داغ برای پاک کردن لکه یا کثیفی از روی لباس خود استفاده کنید. اما در مورد خون، استفاده از آب گرم باعث ایجاد لکه خون می‌شود و در برداشتن خون از پارچه مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین خیساندن در آب سرد برای ساعات طولانی مانع از نشستن خون روی پارچه می شود.

مرحله 2: آن را پاک کنید، مالش ندهید مالش یک روش معمولی است که ما برای از بین بردن هر گونه لکه از روی لباس استفاده می کنیم. ممکن است تقریباً در همه شرایط کار کند. اما وقتی روی ملحفه خون باشد، مالش ممکن است خون را روی پارچه پخش کند. در نهایت یک آشفتگی خواهد بود. بنابراین در عوض، خون را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. به از بین بردن خون اضافی کمک می کند.

مرحله 3: دوباره آن را در آب سرد بگذارید پس از ورقه کردن ورق، حداقل یک ساعت باید ورق را در آب سرد بگذارید. با روشن شدن لکه به حذف سریعتر خون کمک می کند.

مرحله 4: از لکه بر استفاده کنید اکنون زمان آن رسیده است که پس از خیساندن آن در آب سرد، از لکه بر استفاده کنید. می توانید از لکه برهای خانگی و تجاری استفاده کنید. قبل از استفاده از لکه بر، باید بررسی کنید که آیا سفید کننده نیست یا خیر. اگرچه سفید کردن به از بین بردن لکه کمک می کند، اما پارچه هایی مانند استات، پشم، ابریشم، اسپندکس و فوم پلی پروپیلن نباید سفید شوند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از سفید کننده در یک ورقه سفید به طور منظم ممکن است پارچه را خراب کند. بنابراین، شما باید از سفید کننده به عنوان پاک کننده لکه اجتناب کنید.

مرحله 5: در محلول صابون خیس کنید. پس از استفاده از لکه‌بر باید ساعت‌های طولانی در محلول صابون خیس کنید. این کمک می کند تا خون باقی مانده در ورقه حذف شود.

مرحله 6: آن را بشویید و بگذارید خشک شود. آخرین مرحله از کل فرآیند این است که ورق را به صورت دستی یا با ماشین لباسشویی بشویید و بگذارید خشک شود. به جای استفاده از خشک کن، ملحفه را زیر نور آفتاب یا جلوی پنکه قرار دهید. اگر از خشک کن استفاده کنید لکه می تواند زشت تر شود.

چگونه لکه خون را از ملافه ها پاک کنیم ؟

چگونه خون خشک شده را از ملحفه ها خارج کنیم

اغلب اوقات، لکه خون یک شبه خشک می شود و باعث می شود که در صبح به سختی پاک شود. در حالی که ممکن است از بین بردن چربی آرنج بیشتر از یک لکه تازه طول بکشد، این روش سه مرحله‌ای به از بین بردن لکه‌های چسبناک کمک می‌کند.

هنگامی که خیساندن تا حد ممکن لکه را از بین برد، خوب بشویید. روی یک پیش تصفیه کننده لکه یا مقداری شوینده مایع کار کنید و ورق را با استفاده از سفید کننده ایمن پارچه بشویید.

اگر باز هم جواب نداد، 1 لیتر آب را با 1 قاشق چایخوری پودر لباسشویی و 1 قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط کنید و لکه را دوباره خیس کنید تا پاک شود و مرتباً بشویید. یا با یک صابون خشکشویی مانند مالش دهید و دوباره بشویید.

 

چگونه لکه آب دهان را به طور طبیعی از ملحفه ها در خانه پاک کنیم

سرکه سرکه یک محصول رایج آشپزخانه است. اگر لکه‌بر دیگری در دست ندارید، از سرکه استفاده کنید. ورق را حداقل نیم ساعت پس از استفاده از سرکه بگذارید. نتیجه عالی خواهد بود زیرا لکه روی پارچه را از بین می برد و پاک کردن آن را آسان می کند.

جوش شیرین یک محصول ساده و به راحتی در خانه است. باید یک خمیر با جوش شیرین تهیه کنید. دو تا سه قسمت جوش شیرین و یک قسمت آب را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی لکه بمالید و در آفتاب خشک کنید. پس از خشک شدن، باقی مانده را با یک برس جدا کنید. نتیجه خوبی خواهید گرفت.

آب نمک اگر هیچ یک از محصولات فوق را ندارید، در دسترس ترین جایگزین، آب نمک یا آب شور است. آب شور به دلیل خاصیت کم‌آبی، خون را از ورقه‌ها می‌گیرد. لکه های خون باید 10 تا 15 دقیقه قبل از شستشو با آب سرد معمولی در آب نمک خیس شوند.

بنابراین، مراحل فوق زمانی موثر است که می‌خواهید خون را از ملحفه‌های خود پاک کنید. تمام مراحل را با دقت امتحان کنید. از محصولات خشن روی پارچه خود استفاده نکنید و استفاده از لکه برهای بدون سفید کننده را فراموش نکنید. علاوه بر این، به جای استفاده از خشک کن، اجازه دهید ورق های شما به طور طبیعی خشک شوند، زیرا خشک کن ماشینی می تواند لکه را روی ورق ایجاد کند.

هیچ چیز مانند غلت زدن در یک تخت با ملحفه های تازه و تمیز احساس نمی شود. اکنون که می دانید چگونه خون را از ملحفه های خود خارج کنید، از بین بردن لکه ها و تمیز کردن ملحفه های خود دیگر مشکلی نخواهد داشت. شستن نیازی به دست و پا گیر نیست،

چیداری
ارسال دیدگاه