چگونه بهترین بالش مناسب خودمون رو بخریم ؟

بالش 0620

چگونه بهترین بالش مناسب خودمون رو بخریم ؟

انواع بالش بارداری، بالش هتلی ،بالش طبی ، پر، گردنی، مسافرتی و ساده را از فروشگاه چیداری تهیه نمایید

 بهترین بالش برای یک خواب راحت چیست؟

چیداری در این مقاله سعی دارد بالش ها را از نظر راحتی، کیفیت خواب و دوام، تست، ارزیابی و مقایسه کند. یک بالش عالی برای کسی که به پشت می‌خوابد نسبت به کسی که به پهلو می‌خوابد ممکن است بالش مطلوبی نباشد و اگر بالش شما هنگام خواب نتواند از سر و گردن شما بدرستی محافظت کند، باعث فشار و آسیب در ناحیه سر و گردن و بدخوابی میشود.

بنابراین چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام بالش برای شما مناسب است؟ و آیا تعویض بالش باید در لیست کارهای شما باشد یا نه؟ برای یادگیری عواملی که باید در نظر بگیرید، توصیه میکنیم به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

طبق آخرین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته 5 سوال مهم مبنای ارزیابی برای انتخاب بهترین بالش قرار داده شده است مانند اینکه آیا بالش به خوبی با سر مطابقت دارد و آیا روکش راحت است یا خیر؟

چگونه بهترین بالش مناسب خودمون رو بخریم ؟

در ادامه مطلب با این 5 سوال  بیشتر آشنا میشوید….

تصمیم گیری در مورد آنچه شما نیاز دارید پاسخ شما نسبت به سوالات ذیل است که به شما کمک می کند تا بهترین بالش را برای خود انتخاب کنید :

در چه وضعیتی می خوابید؟

برای اینکه به گردن و سر خود تکیه گاه لازم را بدهید، بالشی می خواهید که سر شما را زیاد به بالا یا پایین خم نکند.

اگر به پشت می خوابید، ممکن است به بالشی صاف تر از آنچه یک خواب پهلو به آن نیاز دارد نیاز داشته باشید.

معده‌خواب‌ها باید به دنبال یک بالش نازک باشند تا گردن را خیلی بالا نبرد.

دکتر جوئل پرس، متخصص فیزیوتراپی در بیمارستان جراحی های ویژه در شهر نیویورک، می گوید: شما می خواهید ستون فقرات و گردن شما تا حد امکان در یک زاویه خنثی باقی بمانند و در نتیجه استرس هر دو را کاهش دهید.

اگر در طول شب تمایل دارید بین خوابیدن به پشت و دراز کشیدن به پهلو بچرخید، سفتی بالش را بر اساس وضعیتی که در آن به خواب می‌روید انتخاب کنید.

 

چه نوع تشکی دارید؟

شاید فکر که این چه سوالی است ، اما مهم است. اگر تشک سفت تری دارید، بالش پر تر می خواهید. اگر تشک نرم تری دارید، بالش نازک تری می خواهید. چه به پهلو بخوابید و چه به پشت، این امر صدق می کند. دلیلش این است که تشک نرم تر معمولاً به بدن اجازه می دهد در آن فرو برود، بنابراین فاصله کمتری بین سر شما و تشک وجود دارد. تشک‌های سفت‌تر شما را از فرورفتن بیشتر در داخل تشک جلوگیری می‌کنند و شکاف بزرگ‌تری بین تشک و گردن‌تان برای پر کردن باقی می‌گذارند.

 

آیا به مواد خاصی حساسیت دارید؟

برخی از افراد ممکن است به پرز و پر حیوانات حساسیت داشته باشند. هر دوی این مواد پرکننده ی بالش های موجود در بازار است. بر اساس مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی طب شغلی و محیطی، برخی از افراد ممکن است به کنه‌های گرد و غبار آلرژی داشته باشند که بیشتر در بالش‌های پرز و پر زندگی می‌کنند. به گفته بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، استفاده از این بالش ها منجر به بروز آلرژی و حساسیت در افراد میشود.

یکی از موادی که معمولاً واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند میکرو فایبر(لایکو) است اما اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید و نه به مواد بالش، ممکن است بخواهید یک محافظ بالش بخرید.

 

گرم میخوابی یا خنک؟

اگر تمایل دارید هنگام خواب عرق کنید، بالشی می خواهید که نفس بکشد و گرما را دفع کند. طبق آخرین آزمایش‌ها، بالش‌های ساخته شده با فوم یا پلی‌استر خرد شده نسبت به بالش‌هایی که از فوم جامد ساخته شده‌اند، بهتر خنک می‌مانند. و به سراغ بالش‌هایی با لایه ژل «خنک» نروید اگرچه ممکن است در ابتدا احساس خنکی به شما بدهند، اما این ویژگی می‌تواند گرما و رطوبت را به دام بیندازد.

 

 

آیا به یک بالش قابل تنظیم نیاز دارید؟

یک محصول نسبتاً جدید، بالش‌های قابل تنظیم به شما امکان می‌دهند تا تغییراتی را در بالش ایجاد کنید و آن را برای راحتی خود شخصی‌سازی کنید و احتمال نارضایتی شما از بالش را در مدت کوتاهی پس از خرید کاهش می‌دهد زیرا می توانند مطابق با نیازهای شما باشند.

چگونه بهترین بالش مناسب خودمون رو بخریم ؟

انواع بالشت در جدیدترین رتبه بندی

 

در حالت کلی میتوان بالش ها را به دو دسته تقسیم کرد یکی از نظر کاربرد و دیگری از نظر مواد مصرفی.

از نظر کاربرد بالش ها به انواع مختلف بسته به نوع استفاده نام برده میشوند :

بالش هتلی / بالش طبی / بالش طبی هوشمند / بالش بارداری / بالش گردنی / بالش مسافرتی / بالش لوله ای و متکا

اما از نظر مواد مصرفی که مبنای مهم تری برای انتخاب یک بالش است به شرح ذیل است:

بالش های پلی استر

این بالش که اغلب به عنوان فیبر یا فیبر پلی استر توصیف می شود، رایج ترین نوع بالش است که در بازار می بینید، و معمولا کم هزینه ترین است. بالش‌های پلی استر معمولاً دارای پرکننده‌ای شبیه پنبه هستند.

  

بالش مموری فوم

این همان ماده (پلی اورتان) است که بسیاری از تشک ها از آن ساخته می شوند. بالش های مموری فوم ممکن است از یک لایه جامد از این فوم یا تکه های بریده شده از آن تشکیل شده باشد. بالش‌های دارای فوم مموری معمولاً متراکم‌تر از بالش‌های پلی استر هستند و معمولاً با شکل سر شما مطابقت دارند. براساس آخرین آزمایش‌ها متوجه شدیم که بالش‌های مموری فوم ممکن است به اندازه سایر بالش‌ها قابل تنفس نباشند، به این معنی که ممکن است سر شما را در شب کمی گرم کنند.

 

بالش از چی درست میشه؟

مواد تشکیل دهنده یک بالش بسته به نوع بالشت و قیمت فروش بالش متفاوت است که در اینجا به انواع مواد تشکیل دهنده ی بالش اشاره میکنیم :

لاتکس

لاتکس طبیعی از شیره درخت تهیه می شود. لاتکس مصنوعی نیز وجود دارد. بالش های ساخته شده از هر دو میتوانند حاوی یک لایه لاتکس یا تکه هایی از آن باشند. بر اساس آزمایش‌ها از فوم لاتکس طبیعی و مصنوعی در تشک‌ها، لاتکس نسبت به مموری فوم به بدن واکنش متفاوتی نشان می‌دهد – در لمس فنر بیشتری دارد و پس از فشرده شدن سریع‌تر به شکل خود باز می‌گردد.

 پر

بالش های پر معمولاً از پر غاز یا اردک ساخته می شوند. بالش پر معمولاً حالت نرمی ایجاد می‌کند که به راحتی صاف می‌شود و ممکن است گرمای زیادی را جذب نکنند، اگرچه پرها می‌توانند از بین بروند. بنابراین باید قبل از خرید بالش تست کنید که چقدر شکل خود را حفظ می کند

 

گندم سیاه

گندم سیاه یک بالش گیاهی است که از دانه های کوچک و خشک ساخته شده است. برخی افراد دوست دارند بالش گندم سیاه با سر و گردن مطابقت داشته باشد، اما برخی دیگر ممکن است این بالش ها را خیلی پر سر و صدا (در هنگام حرکت دانه ها خش خش می کنند) یا خیلی سفت بدانند.

چگونه بهترین بالش مناسب خودمون رو بخریم ؟

پر از آب

این بالش ها معمولاً دارای یک کیسه قابل جابجایی هستند که می توانید آن را با آب به میزان سفتی که ترجیح می دهید پر کنید. پوشش بیرونی اغلب از پنبه یا پلی استر ساخته می شود. برخی از افراد دوست دارند که بالش ها با سر مطابقت داشته باشند. با این حال، برخی از کاربران نشت از محفظه آب بالش را گزارش کرده اند

 

  بهترین روش برای نگهداری بالش

 

اکثر بالش‌ها در آزمایش‌های انجام شده قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و معمولاً از حالت سرد استفاده می‌کنند. اما حتماً قبل از شستن، مشخصات تمیزکننده روی بالش خود را بررسی کنید. البته برخی از را نباید با ماشین شستشو داد.

مگر اینکه بالش شما از یک تکه فوم ساخته شده باشد، پف کردن هر روز به آن کمک می کند شکل خود را حفظ کند. برچسب روی بالش را بررسی کنید بعضی از تولیدکنندگان توصیه می کنند بالش را برای چند دقیقه در خشک کن قرار دهید تا هر چند وقت که احساس می کنید به آن نیاز دارید، بالش را پف کنید.

چیداری توصیه می کند بالش ها را برای از بین بردن کنه های گرد و غبار یک بار در ماه با آب گرم بشویید

  

بهترین راهنما برای خرید بالش چیست؟

 

همه چیز از سایش و پارگی گرفته تا تجمع سلول های پوستی و کنه های گرد و غبار می تواند نشان دهد که زمان تعویض بالش فرا رسیده است. هنگامی که بالش شما شروع به گلوله شدن و افتادگی کرد، قطعاً باید خرید بالش جدید را شروع کنید. توصیه می کنیم از این ترفند سریع استفاده کنید تا ببینید آیا بالش قدیمی  شما هنوز کارایی دارد یا خیر: بالش را از وسط تا کنید و سپس یک کتاب را روی آن قرار دهید. یک بالش با کیفیت خوب به شکل اولیه خود باز می گردد، اما زمانی که بالش از وسط تا شده باقی بماند، زمان آن فرا رسیده تا به فکر خرید بالش استاندارد و مناسب باشید. بالش های مموری فوم را زمانی که شکننده شدند یا نتوانند شکل اصلی خود را حفظ کنند، تعویض کنید. برای افزایش طول عمر بالش،

توصیه می کنیم از محافظ بالش استفاده کنید و بالش های خود را هر چهار تا شش ماه یکبار بشویید

 

قبل از خرید، وضعیت خواب خود را در نظر بگیرید.

درست مانند تشک، هنگام خرید بالش، به نحوه خواب خود فکر کنید. بهترین بالشی که درد گردن را کاهش می‌دهد و شما را در تمام طول شب به خواب می‌برد، آن بالشی است که ستون فقرات شما را در حالت خنثی قرار دهد و در عین حال راحت باشد که از استراحت روی آن لذت می‌برید. تست تناسب آسان: زمانی که دراز کشیده اید، گردن شما نباید به هیچ سمتی کج شود

کسانیکه به پهلو میخوابند به یک بالش ضخیم و محکم نیاز دارند تا «گوش‌هایشان را در راستای شانه‌هایشان نگه دارد» تا هنگام خوابیدن به پهلو، گردن‌شان در هر دو جهت باز نشود.

کسانی که روی شکم می‌خوابند باید بالش نرم و نازک‌تری انتخاب کنند تا گردن آنها در حالت خنثی بماند. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند برای تنظیم صحیح ستون فقرات، یک بالش زیر شانه خود قرار دهید.

افراد پشت خواب باید ضخامتی متوسط را در این بین انتخاب کنند که بدون خم کردن سرشان به جلو، گردن آنها را در یک راستا نگه دارد.

اگر در طول شب موقعیت خود را عوض می کنید، به دنبال یک بالش مخملی باشید که بتوان آن را جابجا کرد. به این ترتیب، شما می توانید بهترین موقعیت را در حین پرتاب و چرخاندن پیدا کنید.

چه به فروشگاه بروید و چه به صورت آنلاین سفارش دهید، هنگامی که بالش را در دست دارید، موارد زیر را انجام دهید.

 

تست فشار را انجام دهید

فقط به این دلیل که روی برچسب بالش نوشته شده “سفت” است یا برای خوابیدن به پهلو یا پشت است توجه نکنید،و این بدان معنی نیست که برای شما تکیه گاه مناسبی است. یک قدم جلوتر بروید و تست استحکام خود را انجام دهید. قبل از خرید میزان استحکام بالش را از فروشنده بپرسید و عد از خرید بالش را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را با کف دست خود فشار دهید تا حدود نیمی از ضخامت اصلی آن باشد. هر چه فشار بیشتری وارد کنید، بالش سفت تر می شود..

 

آن را پف کنید.

بالش هایی با تکه های پرکننده به جای مثلاً یک تکه فوم می توانند شکل خود را از دست بدهند و خوابی ناراحت کننده ایجاد کنند. بنابراین پس از تست سفتی بالش، آن را پف کنید تا ببینید آیا به شکل و ضخامت اولیه خود باز می گردد یا خیر. مطمئن شوید که مواد پر شده در سراسر بالش یکنواخت باشد.

 

در نظر بگیرید که چقدر قابلیت تنفس دارد.

بیشتر بالش ها اجازه می دهند هوا از آن عبور کند، اگرچه هر چه بالش متراکم تر باشد، تنفس کمتری دارد. اگر تمایل دارید گرم بخوابید، به دنبال بالشی با مواد پرکننده باشید که اجازه می‌دهد هوا در آن جریان پیدا کند، مانند مواد پلی استر، پرها یا تکه‌های فوم.

پوشش را بررسی کنید.

یک روکش خوب به دوام بیشتر بالش کمک می کند. به دنبال دوخت های منظم و درزهای مستقیم باشید که باعث کاهش سایش لبه ها می شود. برخی از بالش ها دارای زیپ هستند که تنظیم مواد داخل بالش و تمیز کردن روکش راحت تر می شود. یک پوشش محکم بافته شده از مواد استفاده شده در داخل بالش محافظت می کند.

ما یک سوم زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم و نحوه خوابیدن ما مطمئناً بر دو سوم دیگر تأثیر می گذارد بنابراین انتخاب یک بالش مناسب و استاندارد در واقع خرید بسیار مهمی است.پزشکان متخصص آرتروز و دیسک می‌گویند: «بیماران با درد به سراغ ما می‌آیند، و دلیل آن این است که بالش آن‌ها گردنشان را با ستون فقرات‌شان هماهنگ نمی‌کند. با گذشت زمان، این ساییدگی می تواند باعث سفتی عضلات، تاندونیت، درد عصبی، فتق دیسک و موارد دیگر شود. در نهایت به شما توصیه میکنیم سری به سایت چیداری بزنید و تنوع های ما را برای انتخاب یک بالش مناسب و استاندارد دیدن نمایید

 

چیداری
ارسال دیدگاه